OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Hemtjänsten Britsarvet söker en ny engagerad medarbetare. Som undersköterska i hemtjänsten gör du stor skillnad för människor och får möjlighet till ett omväxlande arbete där ingen dag är den andra lik.
Omvårdnadsförvaltningen ansvarar för kommunens äldreomsorg och är kommunens näst största förvaltning med en budget på cirka 510 mkr. På omvårdnadsförvaltningen arbetar idag ca 1200 medarbetare. Våra vanligaste yrken är undersköterskor/vårdbiträden, enhetschefer, biståndshandläggare och sjuksköterskor. Hela förvaltningen genomsyras av ett starkt värdegrundsarbete där vi strävar efter att ha kompetent personal med en positiv attityd till sitt arbete. Förvaltningens arbete bygger på en gemensam värdegrund där trygghet är ett centralt begrepp i arbete tillsammans med den enskilde brukaren. I varje led ska omvårdnadsförvaltningens verksamheter kännetecknas av ett bemötande som säkerställer respekt, integritet, självbestämmande, gott bemötande, kontinuitet och inflytande för den enskilde. Förvaltningen som leds av Pia Joelsson är indelad i tre sektioner:
- Ordinärt boende (hemtjänst)
- Vård- och omsorgsboende
- Bistånd, vård och utveckling
ARBETSUPPGIFTER
Som undersköterska i Hemtjänsten Britsarvet kommer du att ge omvårdnad och omsorg till våra kunder i deras hem utifrån beviljade insatser. Det innebär att vara behjälplig i den personliga omvårdnaden, i måltidssituationer, ge olika serviceinsatser, främja social aktivitet och skapa möjligheter till att bibehålla kundernas egna resurser.
Vi arbetar med välutvecklad teknik som arbetshjälpmedel i vårt dagliga arbete. Kundbesöken registreras i mobiltelefoner och vi använder även mobiltelefoner för att låsa upp- och låsa dörrar samt utföra social dokumentation.
TILLRÄCKLIGA KVALIFIKATIONER
-Gymnasieskolans tre-åriga omvårdnadsprogram eller annan utbildning som av arbetsgivaren bedöms likvärdig.
-Förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift.
-Dator- och mobilvana.
-B-körkort.
Du har förmåga att skapa trygghet genom att som person vara lojal, serviceinriktad, ha gott omdöme och god empatisk förmåga
MERITERANDE KVALIFIKATIONER
-Erfarenhet av arbete inom omsorg och omvårdnad.
-Erfarenhet av delegerande hälso- och sjukvårdsuppgifter.
-Kunskap om geriatrik/demens/rehabilitering/hemsjukvård/psykiatri/funktionsnedsättning.
FALU KOMMUN SOM ARBETSGIVARE
I Falu kommun finns en mängd intressanta och kvalificerade arbetsuppgifter. Vi har ingenjörer, kommunikatörer, lärare, undersköterskor, projektledare och jurister samt 214 andra yrkesbefattningar. Vår vision är Ett större Falun. Vi ska vara enkla att samarbeta med och till nytta för faluborna. Vi gör skillnad och vi har jobb som märks. Vi är dessutom en arbetsgivare som vill ta tillvara våra medarbetares fulla kompetens - det vet vi leder till utveckling både för individen och för organisationen. För oss är det viktigt att ge våra medarbetare ett hållbart arbetsliv, vilket vi kallar ”Balans i livet”. Vi satsar alltså mycket på de mjuka värdena – hur människor mår, blir bemötta och kan växa – eftersom det är vår definition av att vara en riktigt bra arbetsgivare. I Falu kommun eftersträvar vi jämställdhet och vi ser gärna en personalsammansättning som speglar mångfalden i samhället. Vi välkomnar därför sökande som bidrar till detta.
ANSTÄLLNINGSVILLKOR
Kopior på betyg lämnas till Falu kommun i samband med intervju.
UPPLYSNINGAR
Enhetschef Karolina Roos, 023-820 22
FACKLIGA FÖRETRÄDARE
Kommunal, 010-442 888