Undersköterska till hemtjänsten Britsarvet

Undersköterska till hemtjänsten Britsarvet

Arbetsbeskrivning

I Falu kommun finns en mängd intressanta och kvalificerade arbetsuppgifter. Vi har ingenjörer, kommunikatörer, lärare, undersköterskor, projektledare och jurister samt 214 andra yrkesbefattningar. Vår vision är Ett större Falun. Vi ska vara enkla att samarbeta med och till nytta för faluborna. Vi gör skillnad och vi har jobb som märks. Vi är dessutom en arbetsgivare som vill ta tillvara våra medarbetares fulla kompetens - det vet vi leder till utveckling både för individen och för organisationen. För oss är det viktigt att ge våra medarbetare ett hållbart arbetsliv, vilket vi kallar ”Balans i livet”. Vi satsar alltså mycket på de mjuka värdena – hur människor mår, blir bemötta och kan växa – eftersom det är vår definition av att vara en riktigt bra arbetsgivare. I Falu kommun eftersträvar vi jämställdhet och vi ser gärna en personalsammansättning som speglar mångfalden i samhället. Vi välkomnar därför sökande som bidrar till detta.

Vill du ha ett arbete där du får göra konkret skillnad för människor varje dag? Som undersköterska i hemtjänsten får du möjlighet till ett varierat jobb där ingen dag är den andra lik.

Hemtjänsten Britsarvet består av ett härligt gäng och söker nu tre nya kollegor. I vår arbetsgrupp ingår vårdbiträden, undersköterskor, planerare, gruppledare och enhetschefer. Tillsammans med Hälso- och sjukvårdens professioner arbetar vi för att ge kunden en så god omvårdnad och omsorg som möjligt.

Omvårdnadsförvaltningens arbete bygger på en gemensam värdegrund där trygghet är ett centralt begrepp i arbetet tillsammans med den enskilde kunden. I varje möte med den enskilde ska omvårdnadsförvaltningens verksamheter kännetecknas av ett bemötande som säkerställer respekt, integritet, självbestämmande, gott bemötande, kontinuitet och inflytande för den enskilde.

I Falun har äldreomsorgen ett mobilt arbetssätt och ligger långt framme när det gäller välfärdsteknik. Vi arbetar efter ”Teknik där det är möjligt och personligt där det behövs”. Det innebär att vi vill använda teknik för att bibehålla eller öka våra kunders trygghet, aktivitet, delaktighet eller självständighet. Vi behöver Dig som har ett intresse för teknik och en vilja att även hjälpa våra brukare med den teknik de använder. Välkommen in med din ansökan!    

ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifterna innefattar att ge god vård, omsorg och service till våra kunder som bor i eget hem. Beviljade insatser kan innebära att vara behjälplig med den personliga omvårdnaden, omsorg, vid måltidssituationen, serviceinsatser och sociala aktiviteter. Arbetet innebär att motivera, stödja och hjälpa kunden i alla vardagliga situationer. Vårt uppdrag att arbeta efter fattade biståndsbeslut och insatser samt kundens egen genomförandeplan. Genomförandeplanen beskriver insatsen och på vilket sätt kunden önskar få de beviljade insatserna gjord, ett verktyg för oss i arbetet.

Som medarbetare ingår administrativa arbetsuppgifter vilket innebär att du skall kunna dokumenterar enligt givna riktlinjer och ta ansvar för att följa upp uppgifter som överlämnats av andra kolleger, enhetschef eller professioner som ex. sjuksköterska, arbetsterapeut eller sjukgymnast.

Arbetet som undersköterska kan vara både fysiskt och psykiskt påfrestande, tunga förflyttningar kan förekomma.

KVALIFIKATIONER
Utbildning och erfarenhet

För rollen krävs

- Gymnasieskolans 3-åriga omvårdnadsprogram eller annan utbildning som av arbetsgivaren bedöms som likvärdig

- Tidigare erfarenhet av att ha arbetat som undersköterska och väl förtrogen med arbetet. Vi ser även att du har goda vitsord från vård- och omsorgsarbete

- Erfarenhet av att använda dator och mobil i arbetet

- God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift

- B-körkort 

Personliga egenskaper

Vi söker dig som har ett stort intresse av och engagemang för att arbeta med människor. Som person är du öppen, engagerad och har ett intresse för målgruppen.

Du är empatisk och har ett gott bemötande gentemot kunder och kollegor och andra berörda. Vi ser även att du är flexibel, stresstålig och har lätt för att samarbeta. Du är ansvarsfull, tar personligt ansvar och ser vad som behöver göras. Som person trivs du med att utveckla dig själv och verksamheten.

Meriterande erfarenheter

- Erfarenhet av arbete inom omsorg eller omvårdnad

- Erfarenhet av delegering av hälso- och sjukvårdsuppgifter

- Kunskap om geriatrik, rehabilitering, hemsjukvård, demens, palliativ vård, psykiatri och funktionsnedsättning

- Teknik kunnig: I hemtjänsten används telefonen som ett arbetsverktyg, du taggar in och ut hos kund, du läser och dokumenterar i dator eller telefon. Det är därför meriterande om du har ett intresse av teknik.

ANSTÄLLNINGSVILLKOR
Tre tillsvidaretjänster i hemtjänsten utlyses. Nuvarande placeringsort är Hemtjänsten Britsarvet. Tillträde enligt överenskommelse.

I Falu Kommun omfattas du av avtalet Heltid till alla vilket innebär att tjänstgöringsgraden väljs vid nyanställning och därefter årsvis.

För att få anställning måste du uppvisa ett utdrag ifrån polisens belastningsregister. Utdraget kommer att efterfrågas om anställning blir aktuell. Du kan själv beställa utdraget via polisens hemsida polisen.se  

UPPLYSNINGAR

Enhetschef, Valmira Raifi, 023- 870 24

Enhetschef Madeleine Lundberg, 023-865 04

FACKLIGA FÖRETRÄDARE

Kommunal Bergslagen, 010- 442 81 69 alt. falun.bergslagen@kommunal.se

ÖVRIGT

Inför denna rekrytering har vi även tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss
ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och
rekryteringshjälp.

Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR. Vid problem med
att genomföra din ansökan är du välkommen att kontakta rekryteringscenter@falun.se.

Arbetsplats

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Falu kommun
  • 3 platser
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 22 november 2021
  • Ansök senast: 6 december 2021

Liknande jobb


23 november 2024

23 november 2024

23 november 2024

22 november 2024