OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Lerum Söder hemtjänst är ett av fyra hemtjänstdistrikt i Lerum Kommun och ett av två hemtjänstdistrikt i centrala Lerum.
Vårt huvuduppdrag är att bistå omsorgstagare med hjälp och stöd i vardagen utifrån biståndsbeslut enligt SoL, samt viss del också delegerade arbetsuppgifter enligt HSL.
I huvudsak är arbetet självständigt, men där det krävs fler personer för att klara arbetsuppgiften samarbetar man med kollegor.
Nu står verksamheten inför nya utmaningar då vi ska bredd införa den nya lagen "Fast Omsorgskontakt" som ska gälla för omsorgstagare i ordinärt boende och som kommer att bli en del av arbetet som undersköterska.
Vår gemensamma arbetsplats och kontor ligger centralt i Lerum och nära pendelstationen och torget. Vi delar arbetsplats och kontor med det andra distriktet i Lerum som är Lerum Norr, även Lerum Kommuns hemtjänst natt utgår ifrån denna lokal.
I Lerum Söder hemtjänst arbetar idag ca 35 stycken personer med mycket hög kompetens inom professioner såsom undersköterskor, vårdbiträden och administratörer, majoriteten är undersköterskor.
För närvarande bemannar vi vår verksamhet mellan kl 07:00-22:00 dagligen och i dagsläget ges det möjlighet att kunna välja att arbeta varannan helg eller var tredje helg där då en av helgdagarna utgör två arbetspass. Veckoarbetsmåttet heltid dag är i Lerum Kommun 37,00 timmar.
ARBETSUPPGIFTER
• För befattningen vanligt förekommande arbetsuppgifter enligt SoL
• På uppdrag av legitimerad personal arbetsuppgifter enligt HSL
• Larmhantering fortlöpande under arbetspassen
KVALIFIKATIONER
• Vi söker dig som är utbildad inom omvårdnadsprogrammet eller har annan omsorgsutbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.
• Du ska ha förmågan att kunna hantera flexibiliteten i hemtjänstens optimerande
bemanning och ha god samarbetsförmåga med kollegor och administration.
• Du ska ha ett professionellt förhållningssätt i mötet med omsorgstagare, anhöriga,
närstående och våra samverkansparter.
• Vi arbetar i olika digitala system som kräver goda kunskaper i digitalt arbetssätt.
• Kommunikation och dokumentation är en stor och viktig del av vårt arbete, därför krävs
goda kunskaper i det svenska språket både i tal och skrift.
• B-körkort är ett krav.
Före erbjudande om anställning ska ett godtagbart utdrag ur Polismyndighetens belastningsregister uppvisas.
ÖVRIGT
Kommunens vision lyfter fram ledorden hållbarhet, kreativitet och inflytande vilket genomsyrar vårt arbete. Vi är cirka 3 000 medarbetare som tillsammans jobbar för att erbjuda god service och skapa välfärd för kommunens cirka 42 000 invånare.
Vi tror att våra olikheter berikar och utvecklar individen, verksamheten och samhället positivt. Som arbetsgivare arbetar Lerums kommun aktivt för jämställdhet och mångfald och mot all form av diskriminering och kränkande särbehandling.
Vi vill främja en god arbetsmiljö där det går att kombinera arbete, föräldraskap och fritid. Vi erbjuder förmåner så som friskvård och personalvårdprogram.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen ber vi dig skicka in din ansökan via den här länken, och inte via e-post eller pappersformat.
Varmt välkommen med din ansökan!
Inför den här rekryteringen har vi redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda. Vi undanber oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.
Kontaktpersoner på detta företaget
Hemtjänstadministratör Therese Gustavsson
0302-521430
Enhetschef Vane Ivanov
0302-521414
Administratör Therese Gustafsson
0302-521430