OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Omsorgsförvaltningen med cirka 1275 anställda omfattar fyra verksamhetsområden. Dessa är ordinärt boende, särskilt boende, LSS och socialpsykiatri samt HSL och korttidsboenden. Utöver ledningsgrupp och linjeorganisation finns en handläggarenhet samt stödfunktioner såsom ekonomer, HR, systemförvaltare, utredare m fl.
Omsorgsförvaltningen erbjuder ett meningsfullt och betydelsefullt arbete. Vår strävan är att vård och omsorg ska bygga på samarbete mellan den enskilde, närstående och medarbetare.
Vi erbjuder dig bland annat dessa förmåner
- semesterväxling
- friskvårdsbidrag
- hälsofrämjande aktiviteter
- extra semesterdagar när du fyller 40 och 50 år
- personal- och fritidsföreningen Pulsen
Till Kremlans demensboende söker vi nu en ny medarbetare.
Välkommen med din ansökan!
ARBETSUPPGIFTER
Rollen som omsorgspersonal på Kremlan demensboende innebär att du får arbeta med något av det bästa och mest berikande som finns - att göra vardagen meningsfull för våra boende. Att vara professionell handlar lika mycket om ett gott bemötande och förståelse för andra människors behov och känslor, som att arbeta med omsorgsuppgifter och service.
Du ska tillgodose den boendes individuella behov av omsorg och service i det egna boendet, utifrån beviljat bistånd enligt socialtjänstlagen. Målsättningen med omsorgsarbetet ska vara att upprätthålla funktionsförmågan och självkänslan hos den äldre, bevara och om möjligt höja personens känsla av livskvalitet, stödja de anhöriga och eftersträva en omsorg byggd på respekt och individuellt bemötande. Du kommer även att utföra vissa hälso- och sjukvårdsuppgifter efter delegering från sjuksköterska, sjukgymnast och arbetsterapeut. Eftersom arbetet också innebär också planering, dokumentation och uppföljning är det viktigt att du dokumenterar väl i kommunens datasystem.
På Kremlan tillämpas s.k. rotationstjänstgöring, dvs arbetstiden är förlagd till dag, kväll, helg och natt.
KVALIFIKATIONER
Du som söker är undersköterska inom Omsorgsförvaltningen i Sandvikens kommun. Du ska ha ett genuint intresse för att arbeta med äldre människor med demensdiagnos och kunna ge trygghet, meningsfullhet och säkerhet till våra äldre. Vi söker dig som med en positiv anda kan engagera våra pensionärer. Vi fäster stor vikt vid personlig lämplighet. Flexibilitet och samarbetsförmåga är en förutsättning för arbetet. Även förmågan att tillsammans med övriga i personalgruppen hitta lösningar och ta egna initiativ vid behov är värdefull för oss.
ÖVRIGT
I ditt arbete hos oss får du möta människor och uppleva glädjen i att göra skillnad. Tillsammans gör vi varandra bättre varje dag och gör Sandviken till en attraktiv plats att arbeta, leva och växa i. En plats där vi känner oss hemma och där det är enkelt att trivas mitt ibland natur, kultur, idrott och upplevelser.
Är du nyfiken på att läsa mer om Sandvikens kommun som arbetsgivare och hur det är att arbeta hos oss? Besök gärna vår webbplats https://sandviken.se/arbete-och-karriar
Information till rekryteringskonsulter och annonssäljare:
Sandvikens kommun gör aktiva val när det gäller var vi vill exponera våra platsannonser och vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa tjänster eller annonsplats för en pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden.
Kontaktpersoner på detta företaget
Anne-Lie Adolfi
026-24 17 69
Annika Stadin
026-24 15 34
Petra Winberg
026-24 15 34
Sabina Johansson
026-24 03 63
Pia Linde
026-24 20 78
Inglis Skoog
026-24 19 88
Linda Sohlberg
026-24 18 19
Enhetschef Annika Einarsson
026-24 15 97
Vårdförbundet Pia Linde
026-24 20 78
Personalsekreterare Anne-Lie Adolfi
026-24 17 69