OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ref: 20212231
Kulladals hemtjänst med 30 medarbetare servar 120 brukare med regelbundna insatser. I vårt område finns både hyresrätter, bostadsrätter och villor. Vi förflyttar oss med cykel eller bil. I vårt dagliga arbete möter vi malmöbor med mycket varierande behov och här krävs det alltid ett gott bemötande, stor flexibilitet och god förmåga att arbeta självständigt. Vi har ett nära samarbete med både rehab och hemsjukvården.
Vi söker nu tre undersköterskor, varav 1 kvällstjänst och 2 dagtjänst.
Arbetsuppgifter
Vi söker dig som är undersköterska, med lika god förmåga till samarbete som självständigt arbete. En viktig del av arbetet är motivering och stöttning av våra brukare i omvårdnadsinsatser utifrån deras individuella behov och önskemål enligt beviljat bistånd.
I arbetsuppgifterna ingår personlig omvårdnad, städ, tvätt, inköp, post/bank/apoteksärende. Det ingår även från sjuksköterska delegerade arbetsuppgifter såsom läkemedelshantering, att ge insulin, såromläggning och från sjukgymnast rehabiliterande och tränande insatser. Som undersköterska är man kontaktman för den enskilde brukaren, man har ansvar för omvårdnaden och är behjälplig vid kontakter med myndigheter, anhöriga, sjukvården etc.
Kvalifikationer
Du har tidigare arbetat inom ordinärt boende och kan ta emot alla förekommande delegeringar från sjuksköterska och rehabpersonal, du har tidigare erfarenhet från demensvård, gärna med erfarenhet från att arbeta med BPSD. Du måste kunna hantera uppkomna situationer med ett gott bemötande och för att kunna hantera snabb kommunikation är det viktigt att du kan hantera det svenska språket både i tal och skrift.
Vi ställer höga krav på dokumentation i arbetet enligt Socialtjänstlagen och Hälso- och sjukvårdslagen samt att upprätta genomförandeplaner.
Vi ser det som en fördel om du har erfarenhet som handledare för studerande från OVP.
För tjänsten är körkort (manuellväxlad) ett krav likaså att du kan cykla.
Viktig information till dig som söker jobb i Hälsa-, Vård- & Omsorgsförvaltningen.
När du söker jobb hos oss kommer vi be dig att visa upp ett utdrag ur Polisens Belastningsregister.
Du behöver själv begära ett utdrag ur Belastningsregistret och det gör du via en blankett som du hittar på polisens hemsida: http://bit.ly/polisens-blankett
När du fått ditt utdrag uppvisar du sedan det för rekryterande chef.
Observera att den normala handläggningstiden hos polisen är cirka två veckor, så beställ gärna utdraget i samband med att du söker tjänsten.
Här kan du läsa mer: http://bit.ly/Information-om-utdrag
Om arbetsplatsen
Vi i hälsa-, vård- och omsorgsförvaltningen är med våra ca 5 500 medarbetare Malmö stads näst största förvaltning. Vi har det samlade ansvaret för Malmös hemtjänst, vårdboende, mötesplatser, hemsjukvård och rehabilitering och dess biståndshandläggning. Tillsammans skapar vi en dynamisk och framtidssmart organisation. En organisation som kan möta dagens behov och framtidens utmaningar. Med engagemang, nyfikenhet och hjärta gör vi vardagen enklare för tiotusentals Malmöbor.
I Malmö stad arbetar vi med respekt, engagemang och kreativitet för att utveckla Malmö. Vi har Sveriges viktigaste jobb. Hos Malmö stad finns framtidens arbetsplats. Här gör vi skillnad. Vi skapar en ekologiskt, ekonomiskt och socialt hållbar stad. Vill du vara med och påverka?
Information om tjänsten
Anställningsform:Tillsvidare
Omfattning: Heltid
Antal tjänster: 3
Tillträde: Enligt överenskommelse
Vi arbetar löpande med urval och intervjuer i denna rekrytering, varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Referenstagning är en viktig del i rekryteringsprocessen, därför uppmanar vi dig som söker att ha referenser från tidigare eller nuvarande arbetsgivare i ordning inför en eventuell intervju.
Övrigt
Malmö stad strävar efter att medarbetarna ska avspegla den mångfald som finns bland befolkningen. Vi välkomnar därför sökande som kan bidra till att vi som arbetsgivare kan tillgodose Malmöbornas behov.
Kontaktpersoner på detta företaget
Chef Anders Färemo
Sektionschef Annelie Friberg
040-34 96 60
IT-samordnare Ann-Charlotte Malmros
Rekryteringskonsult Johanna Andersson
Stabs- och ekonomichef Jörgen Jepson
040-341446
Controller Madeleine Spjuth
040-342164
HR-chef Pernilla Hedin
0734-26 44 63
Sektionschef Cecilia Wenster
040-34 55 77
Sektionschef Therese Törnkvist
040-34 63 54
HR-konsult Arber Jashari
0768-91 60 98