OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Burlöv är en spännande kommun i tillväxtregionen mellan Malmö och Lund. Vi har en nära organisationskultur som möjliggör och betonar samarbete, innovation och ett hållbart arbetsliv. Tillsammans utvecklar vi verksamheten och skapar värde för våra medborgare.
Vill du vara med och bygga det attraktiva, tillgängliga, hållbara och trygga Burlöv?
Vård och omsorg består av hemvård, hemsjukvård, LSS och särskilt boende. För att hitta de bästa individuella lösningarna arbetar vi i tvärprofessionella team. I utvecklingsarbetet ligger fokus på digitala lösningar som förenklar vardagen för medarbetare och hjälper till att säkerställa en god kvalité för medborgarna.
Vill du vara med och utveckla omsorgen så att vi tillsammans kan möta morgondagens utmaningar?
ARBETSUPPGIFTER
Vi är ett relativt nystartat Larmteam inom kommunens vård och omsorg som hanterar och åtgärdar alla trygghetslarm i det egna boendet. Vi utgår från gemensamma lokaler tillsammans med Hemvården i Burlövs kommun.
Uppdraget innebär att du tillsammans med dina kollegor ska hantera, besvara och åtgärda trygghetslarm hos medborgare som har hemvård mellan kl. 07-22 mån-fre samt två av fem helger. I hela kommunen finns ca 450 invånare som i det egna hemmet har ett larm som kan användas om det har hänt något som gör att personal behöver tillkallas. Arbetsuppgifterna omfattar samtliga delar av omvårdnadsarbetet.
Andra arbetsuppgifter som ingår när du jobbar i Larmteamet är bland annat;
- Installera samt avinstallera trygghetslarm (både i brukarens hem och i vårt system).
- Installera phonirolås på brukarens ytterdörr för att kunna använda vårt digitala nyckelsystem.
- Installera digitala läkemedelsskåp.
- Föra statistik
- Vara kontaktperson till hemvårdens team för att ha dialog om brukare och deras insatser.
- Kvittera nycklar
- Beställa utrustning.
KVALIFIKATIONER
Du är utbildad undersköterska där erfarenhet av att arbeta inom ordinärt boende är meriterande.
Vi söker dig som tycker om att ställas inför oförutsedda situationer och som trivs med ett självständigt arbete där du får möjlighet att ta ett stort eget ansvar. Som person är du trygg, stresstålig och ansvarstagande. Du har lätt för att samarbeta med andra människor och har en god förmåga att förmedla information i både tal och skrift. Meriterande om du arbetat i olika digitala system och gillar en viss mängd administrativa arbetsuppgifter.
Du sätter individen i centrum, är lyhörd, förtroendeingivande och vill ge det lilla extra. Ett gott bemötande och hög ansvarskänsla är viktigt så vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
B-kört är ett krav.
ÖVRIGT
Vill du veta mer om Burlövs kommun välkomnar vi dig till www.burlov.se.
Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.