OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ölmegården är ett särskilt boende i Ölme samhälle som nu byggt ut med en helt ny avdelning med 10 boendeplatser, totalt har vi nu 26 lägenheter fördelat på tre avdelningar.
Vi har i samband med denna byggnation också haft förmånen att få ett aktivitetsrum för våra boende och nya, fräscha personalutrymmen. Boendet är byggt som enplanshus vilket gör det lätt att komma ut till vår fina trädgård för aktiviteter och utevistelse, och en fin sommardag sitter vi gärna ute med närhet till våra höns som betyder mycket för oss.
I och med nybyggnationen så söker vi nu flera nya medarbetare till vårt härliga team!
Socialförvaltningen är uppdelad i verksamhetsområdena funktionsstöd, individ- och familjeomsorg samt äldreomsorg. Vår kärnverksamhet är att bedriva omvårdnad, omsorg och rehabilitering. Det innebär bland annat att ge stöd och hjälp för människor att bli självförsörjande samt att genom utredning och insatser ge barn, ungdomar, vuxna och funktionshindrade stöd, hjälp och service.
ARBETSUPPGIFTER
Som undersköterska på Ölmegården kommer du bland annat att ge stöd och hjälp vid personlig omvårdnad, måltider och aktiviteter samt skapa möjligheter för de boende att behålla och utnyttja sina egna resurser.
I ansvaret ingår också att skapa förutsättningar för god livskvalité och en meningsfull tillvaro för de boende. Vidare ansvarar du för att ge omsorg och vård med god kvalité. Delegerade arbetsuppgifter från sjuksköterska, arbetsterapeut och fysioterapeut förekommer.
Vi nu söker dig som har förmåga att tillsammans med gruppen skapa ett klimat där du och dina kollegor arbetar mot gemensamma mål och alltid med brukaren i fokus. Du ska kunna bemöta personer i olika situationer på ett professionellt sätt.
Nattjänstgöring och resursturer ingår och är även en förutsättning för att arbeta på Ölmegården. Vi erbjuder heltid med möjlighet att arbeta deltid. Du kommer ha din grundplacering på en av avdelningarna, men kommer att vara schemalagd på samtliga tre avdelningar.
KVALIFIKATIONER
Vi kommer att lägga stor vikt vid din personliga lämplighet och samarbetsförmåga och söker dig som är flexibel, stresstålig, ansvarskännande och har intresset att ta på dig uppdrag och delta i olika arbetsgrupper som utvecklar verksamheten. Vi förutsätter också att du är en positiv person, initiativrik, serviceinriktad, och följer fattade beslut och riktlinjer.
Utöver detta behöver du även uppfylla följande:
• Du ska vara utbildad undersköterska.
• Du ska ha B-körkort.
• Du ska kunna kommunicera i tal och skrift bland annat utifrån kraven på dokumentation.
För att vara aktuell för anställning inom Socialförvaltningen i Kristinehamns kommun måste du visa upp utdrag ur Polisens belastningsregister. Du får gärna ta med detta om du kallas till intervju.
ÖVRIGT
Vi är en arbetsplats för många människor, människor som i sin tur arbetar i verksamheter där de möter Kristinehamns invånare. Tillsammans så är vi ambassadörer för hur invånarna uppfattar oss.
Vi tycker att ett framgångsrikt ledar- och medarbetarskap skapas genom dialog och samarbete. Arbetsmiljön påverkas av hur vi bemöter varandra och vi alla har ett ansvar för att bidra till en god arbetsmiljö och en god kommunikation. Hos oss ansvarar du för såväl din egen som organisationens utveckling. När alla tar ansvar för att bidra till en positiv och hälsosam arbetsmiljö ger det kraft och energi samtidigt som vi känner arbetsglädje på jobbet.
Som anställd ska du kunna förvänta dig stöd för nya idéer, goda utvecklingsmöjligheter och att vi ger dig de verktyg du behöver för att kunna utföra ditt arbete på ett bra sätt.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och ha en god kommunikation med dig som söker jobb hos oss, ber vi dig att skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.
Varmt välkommen med din ansökan!
Erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes.