OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ref: 20221344
Basens vårdboende ligger centralt beläget vid Södervärn med goda förbindelser med kollektivtrafik. I närheten finns flera butiker och restauranger. Basen har 34 lägenheter fördelade på fyra plan och är bemannat dygnet runt. Vi har en stor gemensam trädgård där vi gärna umgås så fort vädret tillåter. Vi får lunch och middag levererad från Rönnbärets storkök.
Vi söker dig som är utbildad undersköterska och har ett genuint intresse för att arbeta med människor och med brukaren i fokus. Vi välkomnar dig som vill vara med att utveckla vår framtid på Basen!
Arbetsuppgifter
Som undersköterska på Basen hjälper och stödjer du våra boende med omvårdnadsinsatser utifrån deras individuella behov och önskemål enligt beviljat bistånd. Du hjälper våra boende med personlig omvårdnad, serviceinsatser samt utför medicinska insatser på delegation av sjuksköterska, arbetsterapeut eller sjukgymnast. I arbetet ingår också att dokumentera händelser kring de boende enligt Socialtjänstlagen och Hälso- och sjukvårdslagen. Dokumentationen sker i Lifecare.
I din roll ingår även att utforma genomförandeplaner, göra regelbundna utvärderingar och medverka till att verksamheten håller en god kvalitet. Vi följer upp kvalitén i det nationella registret Senior Alert. Du har också en aktiv del i planering, team- och kvalitetsarbete på arbetsplatsen. I rollen som undersköterska är även kontakt med anhöriga en viktig del av arbetet.
Kvalifikationer
Vi söker dig som är utbildad undersköterska med godkända betyg. Du har erfarenhet av att arbeta inom vård och omsorg. Vi ser gärna att du tidigare har arbetat inom särskilt boende. Du har god erfarenhet av att dokumentera och upprätta genomförandeplaner och är van vid att utföra medicinska arbetsuppgifter enligt delegering. Du kan uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska och använder datorn som ett verktyg i ditt dagliga arbete. Har du tidigare erfarenhet av Lifecare, BPSD och Senior alert är det en fördel.
Som person är du stabil och trygg och har ett stort tålamod. Du har ett professionellt förhållningssätt, är lösningsfokuserad, flexibel och tar ett stort eget ansvar i det aktiva omvårdnadsarbetet. Du har ett stort intresse och engagemang och uppmuntrar och stödjer de boendes egen förmåga. Du arbetar utifrån en personcentrerad omvårdnad och gör vardagen meningsfull för de som bor på Basen. Du är en person som trivs med att arbeta nära dina kollegor men tycker även om självständigt arbete. Som medarbetare på Basen ser vi samarbete och ett aktivt deltagande i verksamhetens utveckling, där dialog är en mycket viktig del i teamarbetet, som en förutsättning för anställningen.
Viktig information till dig som söker jobb i Hälsa-, Vård- & Omsorgsförvaltningen.
När du söker jobb hos oss kommer vi be dig att visa upp ett utdrag ur Polisens Belastningsregister.
Du behöver själv begära ett utdrag ur Belastningsregistret och det gör du via en blankett som du hittar på polisens hemsida: http://bit.ly/polisens-blankett
När du fått ditt utdrag uppvisar du sedan det för rekryterande chef.
Observera att den normala handläggningstiden hos polisen är cirka två veckor, så beställ gärna utdraget i samband med att du söker tjänsten.
Här kan du läsa mer: http://bit.ly/Information-om-utdrag
Om arbetsplatsen
Malmö stads verksamheter är organiserade i 14 förvaltningar. Vårt gemensamma uppdrag är att skapa välfärd och hållbar samhällsutveckling. Tillsammans med Malmöborna utvecklar vi en ännu bättre stad att bo, verka och vara i; olikheter, livserfarenheter och talanger gör Malmö till en smart stad i hjärtat av Europa. Världens kunskap finns här.
Läs om Malmö stad som arbetsgivare här malmo.se/jobb
Information om tjänsten
Anställningsform: Tillsvidare
Omfattning: Heltid
Antal tjänster: 2
Tillträde: 220901 eller enligt överenskommelse
Övrigt
Malmö Stad strävar efter att medarbetarna ska avspegla den mångfald som finns bland befolkningen. Vi välkomnar därför sökande som kan bidra till att vi som arbetsgivare kan tillgodose Malmöbornas behov.
Kontaktpersoner på detta företaget
Chef Anders Färemo
Sektionschef Annelie Friberg
040-34 96 60
IT-samordnare Ann-Charlotte Malmros
Rekryteringskonsult Johanna Andersson
Stabs- och ekonomichef Jörgen Jepson
040-341446
Controller Madeleine Spjuth
040-342164
HR-chef Pernilla Hedin
0734-26 44 63
Sektionschef Cecilia Wenster
040-34 55 77
Sektionschef Therese Törnkvist
040-34 63 54
HR-konsult Arber Jashari
0768-91 60 98