Arbetsbeskrivning
SOS Alarm larmar ut hjälpresurser vid olyckor och samhällskriser dygnet runt, årets alla dagar. Dessutom bedriver SOS Alarm ett kommersiellt verksamhetsområde som arbetar med bland annat inbrottslarm, brandlarm, personlarm, hisslarm, kameraövervakning och driftlarm. Vi tillhandahåller kundorienterade jourtjänster såsom samhällsjourer, fastighetsjourer och entreprenörsjour, vilket nyttjas av kunder från såväl privata sektorn som offentliga sektorn.Utöver det har vi även en central roll i samhällets krisberedskap.Hos oss på SOS Alarm arbetar idag ca 1100 stolta SOS:are.
Vill du göra skillnad för andra, på riktigt? Vi söker fler medarbetare som vill vara med och skapa ett tryggare Sverige för alla.
Din vardag som SOS-operatör för trygghetslarm"En av de roligaste sakerna med det här jobbet är att ingen dag är den andra lik". Du kommer att få möta alla möjliga typer av människor, frågeställningar och utmaningar. Din huvudsakliga arbetsuppgift är att svara på inkommande samtal från människor med trygghetslarm.
Samtalen omfattar allt ifrån akuta sjukdomsfall, hjälp med basala behov, eller på något annat sätt är i behov av hemtjänst eller vård. Med intervjustöd och anpassad teknik säkerställer du att rätt resurser, skickas till rätt plats, i rätt tid. Arbetet bedrivs med hjälpsökande i fokus. Arbetet bedrivs på SOS-centralen i Norrköping, där du sitter i en öppen miljö tillsammans med dina kollegor som arbetar med olika funktioner.
För att få rätt förutsättningar för att lyckas som SOS-operatör Trygghetslarm, inleds anställningen med en utbildning i Kista sedanlokal utbildning i Norrköping, tillsammans med våra duktiga handledare.
Hos oss finns det möjlighet att utvecklas inom olika operatörsroller internt.
Eftersom SOS Alarms verksamhet bedrivs 24/7 har du som SOS-operatör har du en dygnsgående tjänst. Vilket innebär att du kommer att jobba dagtid/kvällar/nätter och helger.
Vi erbjuder dig
Ovärderlig lärdom i att kommunicera med olika typer av människor
Engagerade och stöttande ledare och kollegor
Chansen att arbeta i ett samhällsviktigt företag där människan alltid står i centrum
Vi söker dig somuppskattar tydliga riktlinjer, är trygg och stabiloch vågar vara beslutsam - oavsett vilket samtal du hanterar. Rollen innebär samverkan med kollegor och externa aktörer vilket kräver att du har god samarbetsförmåga. Vidare är du empatisk och professionell vilket innebär attdu samverkar och tar ansvar i din yrkesroll.
Vi ser att du:
Har minst tre års arbetslivserfarenhet
Är utbildad undersköterska
Talar och skriver bådesvenska och engelskaobehindrat.
Har god datorvana och trivs med att arbeta i olika och komplexa system
Har god simultanförmåga då arbetet kräver att du kan hantera flera uppgifter på en och samma gång
Vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta oregelbundna tider då SOS Alarm är en verksamhet som finns till för hjälpsökande dygnets alla timmar, årets alla dagar.
Hos oss är våra värderingar,Professionella & Empatiska samtAnsvarstagande & Samverkande,något som genomsyrar hela kulturen på SOS Alarm och att du kan relatera till dessa är en förutsättning för att trivas hos oss!
Tjänsten är med start 2 april 2025.
Låter detta intressant? Vi intervjuar och rekryterar löpande så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt.
SOS Alarm genomför säkerhetsprövning med registerkontroll på sin personal enligt kraven ur säkerhetsskyddslag (2018:585). Även en kontroll enligt Lag (1974:191) om bevakningsföretag utförs och är aktiv under anställningsperioden. Drogtest utan anmärkning är en förutsättning för anställning.
Kontaktpersoner på detta företaget
Ing-Marie Högberg
031-703 10 56
Sandra Hjerling
031-703 10 51
Stefan Winblad
040-676 98 18
Monica Nordström
08-454 37 58
Tommy Sjölander
060-553311
Gruppchef Camilla Nylén
035-266 70 07
Magnus Backman
063-750816
Anneli Hallberg
031-703 10 52
Hans Danielsson
023-762806
Anders Larsson
054-556314