Undersköterska till Vallås hemtjänstgrupp

Undersköterska till Vallås hemtjänstgrupp

Arbetsbeskrivning

Halmstad är en expansiv kommun där vi arbetar för att våra 100 000 kommuninvånare ska trivas och få ut mer av livet. Här finns möjligheterna för dig som vill ha ett meningsfullt arbete och bidra med engagemang och nytänkande. Tillsammans med 9000 kollegor är du med och bygger hemstaden, kunskapsstaden och upplevelsestaden. Läs mer om oss https://www.halmstad.se/intro

Hemvårdsförvaltningen ansvarar för äldre personers behov av vård, omsorg, boende och aktivitet. Förvaltningen är en av kommunens största arbetsplatser med cirka 2 200 anställda. Vi strävar ständigt efter utveckling och förnyelse inom vårt verksamhetsområde. Hemvårdsförvaltningen är en modern arbetsgivare som genom öppet klimat och med växtkraft för förnyelse och förändring möter nya behov och krav från Halmstads kommuns invånare.

ARBETSUPPGIFTER
Hej! Jag heter Bodil Andersson och är enhetschef på Vallås hemtjänst. Jag söker dig som ser till den enskildes behov och önskemål. I vår arbetsgrupp är arbetet flexibelt och vi arbetar dagligen med att skapa en god vardag för våra kunder. Under din arbetsdag arbetar du runt stadsdelen Vallås där du har nära till det mesta.

Hos oss arbetar du med ett stort ansvar och i detta ingår medicinska insatser, som utförs på delegation från sjuksköterska. I arbetet ingår även personlig omvårdnad, städning och tvätt och vara behjälplig med E-handel till våra kunder.

Som chef är det viktigt att vara närvarande och engagerad i vardagen med medarbetarna. Vi på Vallås hemtjänst arbetar alltid med kunden i fokus och kontakten med både kund och anhöriga är en viktig del i arbetet hos oss. I detta arbete ingår dokumentation av händelser kring kunden.

Dina personliga egenskaper är avgörande för att du ska trivas hos oss.

KVALIFIKATIONER
Som kollega på Vallås hemtjänst måste du vara utbildad undersköterska. Om du tidigare har arbetat inom äldreomsorgen är det meriterande. Har du dessutom systemkunskaper kopplat till våra digitala system är det precis dig vi söker. Vi arbetar bland annat i Heroma och SignIT.

Du har förmåga att skapa förtroende, trygghet och engagemang bland kunder och kollegor när du arbetar nära kunden.

Som person är du tillmötesgående och lyhörd inför dem du samarbetar med och du har lätt för att förklara, lyssna och få ner information både i tal och text.
Vi tillhör hemvårdsförvaltningen, och hos oss är ledorden Tillit, Respekt och Ödmjukhet. Därför värdesätter vi om du känner igen dig i dessa ord och är en trygg person med ett gott bemötande till alla.

ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos Halmstads kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka i Visma Recruit och inte via e-post eller pappersformat.

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. Vi kommer gå igenom urvalet löpande och kan komma att kalla kandidater till intervju innan ansökningstiden har gått ut.

Om du blir kallad till intervju vill vi att du kan styrka dina meriter med intyg, betyg och referenser.

För att bli aktuell för anställning vill vi att du uppvisar ett utdrag från belastningsregistret. Beställ redan nu registerutdrag på polisens hemsida med ditt bank- id. Öppna E-tjänsten och beställ - "kontroll av egna uppgifter". Utdraget skickas till din brevlåda och ska tas med och uppvisas i samband med rekryteringen.

Som anställd på hemvårdsförvaltningen och Halmstads kommun får du en grundplacering på en enhet. I anställningen ingår det att du med ett öppet sinne ska kunna arbeta på andra enheter om verksamheten kräver det.

Vi erbjuder alla anställda ett friskvårdsbidrag på 2000:-/år som kan användas till valfri friskvård enligt skatteverkets riktlinjer. Vi har en personalförening som anordnar olika aktiviteter med förmånliga erbjudande till olika resor, aktiviteter och föreställningar.

Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte tas i anspråk av övertalig personal.

Varmt välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

Liknande jobb


25 november 2024

23 november 2024

23 november 2024

23 november 2024