OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi är en ledande aktör inom hälsa vård och omsorg med höga ambitioner som erbjuder många möjligheter till utveckling. Vi söker dig som tillsammans med 10 000 kollegor vill vara med och göra det möjligt – i både handling och bemötande.
Vi är i en framtidsbransch och därför är det viktigt att visa vad vi står för och vad du kan få uppleva om du blir en del av oss. Det kommer bli en spännande resa mot världens bästa stad för ett långt och värdigt liv. Vi är Göteborg. Välkommen ombord!
ARBETSUPPGIFTER
Önskar du ett meningsfullt och omväxlande arbete med möjlighet att göra skillnad? Vi söker dig som vill arbeta inom trygghetslarm hemtjänst i Angered. Vi söker en kollega till ett vikariat på 1 år.
I larmorganisationen är vi alltid två medarbetare som arbetar tillsammans för att stötta varandra i det dagliga arbetet. Vi utgår från hemtjänstcentralen på Angereds torg 5. Vi arbetar på schema dagtid, kväll och helg.
I dina arbetsuppgifter ingår att svara på akuta larm, åtgärda de olika situationer som kan uppstå hemma hos den enskilde, nyckelhämtning vid nya larminstallationer samt dokumentation. Vi använder digital utrustning som främsta arbetsverktyg i det dagliga arbetet. Du kommer att möta många nya människor och får vara beredd på oförutsedda händelser. Din arbetsplats är omsorgstagarens hem, vilket innebär att du måste ta hänsyn till varje persons integritet. Upptagningsområdet är stadsdelen Nordost. Ni kommer att ha tillgång till en bil för att snabbt kunna ta er mellan olika delar av stadsdelen.
KVALIFIKATIONER
Krav för tjänsten
• Utbildad undersköterska
• B-körkort
• Eftersom vi dokumenterar och kommunicerar på svenska behöver du kunna svenska i tal och skrift
Meriterande
• Arbetslivserfarenhet inom vård och omsorg
Personliga egenskaper
Som undersköterska i hemtjänsten visar du respekt och hänsyn för de du möter i din yrkesroll. Omsorgstagarens behov är utgångspunkt för ditt agerande. Din kommunikation är en viktig del av ditt arbete eftersom du informerar kollegor om viktiga händelser, du har samtal med omsorgstagarna samt att du behöver dokumentera.
Arbetet i trygghetslarmet består till stor del av gemensamma arbetsuppgifter där du arbetar tillsammans med dina kollegor med omsorgstagarens bästa i fokus. Du är mån om att slutföra det du påbörjat och ser till att arbetet blir utfört på rätt sätt. Arbetsuppgifterna varierar utifrån omsorgstagarens behov och därför är det viktigt att du kan anpassa dig och ditt arbetssätt utifrån ändrade förutsättningar.
Välkommen med din ansökan!
ÖVRIGT
Göteborgs Stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Vi arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering. Som medarbetare i äldre samt vård- och omsorgsförvaltningen erbjuder vi dig:
• Trygg anställning med goda anställningsvillkor
• Karriärmöjligheter
• Internutbildningar
• Spännande och meningsfulla arbetsuppgifter
• Introduktion vid nyanställning
• Heltid med möjlighet till deltid
• Friskvårdsbidrag, cykelbidrag samt andra rabatter och erbjudanden
När du söker jobb hos oss tar vi endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR. Undantag är om du har skyddade personuppgifter då ska du inte skicka in din ansökan här. Kontakta istället rekryterande chef för att lämna in din ansökan på annat sätt. Du hittar kontaktuppgifterna i annonsen. Tänk också på att inte ange referenser med skyddad identitet i din ansökan.
Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag:
Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.
Innan erbjudande om anställning behöver du visa upp ett oöppnat utdrag från belastningsregister och en giltig ID-handling. Du beställer utdraget själv från polisens här: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/kontrollera-dina-uppgifter-i-belastningsregistret/