Undersköterska/Omsorgsbiträde till Lindäng i Skene

Arbetsbeskrivning

Är du en person som värdesätter utveckling, engagemang och omtänksamhet i ditt arbetsliv? Då skulle vi passa bra ihop – för det gör vi också.

Genom att jobba hos oss är du med och bidrar till en bättre vardag för tusentals människor i Marks kommun. Inte minst din egen. Hos oss får du möjlighet att växa – både som person men också i din yrkesroll, samtidigt som det du jobbar med får ett helt samhälle att växa. Oavsett vad dina arbetsuppgifter är så kommer du göra livet för alla de som bor och verkar här lite enklare. Och det är något vi värdesätter högt. Vår vision är att vara en nära kommun med människan i fokus. Nära varandra, vår omvärld och framtiden. Vi vill vara ett närvarande samhälle som med lugn och värme står bakom ryggen och tar emot våra 35 000 invånare, 3 600 medarbetare och hundratals företagare. Då blir varenda medarbetare hos oss betydelsefull. Tillsammans ser vi till att ett helt samhälle fungerar.




ARBETSUPPGIFTER
Lindängs vård- och omsorgsboende ligger i hjärtat av den centrala och växande tätorten Skene och
upplevs som en stor trygghetspunkt för många medborgare.

Skene resecentrum ligger inom 200-meters avstånd där goda kommunikationsmöjligheter finns.

Lindäng har totalt 64 boendeplatser där man tillsammans med sina kollegor är delaktig i boendets vård- och omsorg.
Boendet är uppdelat i fyra plan där det finns både inriktningen demens- och somatiskvård.
Boendet har tillgång till en stor, fridfull och tillgänglig trädgård där vi har odlingar och aktiviteter under sommarhalvåret.
Lindäng är en stor arbetsplats där vi arbetar med transparens, tydlighet och kommunikation för att skapa bästa
möjliga förutsättningar för våra brukare och för vår arbetsmiljö.

• Hos oss arbetar du nära den enskilda individen och är ett stöd för dem i dess vardag.

• Du som medarbetare på Lindäng utför vård- och omsorgsarbete, motiverar och stimulerar individen utifrån dess individuella förutsättningar, behov och önskemål.

• I arbetsuppgifterna ingår det att vara kontaktperson, planera, dokumentera samt följa upp omsorgsarbetet tillsammans med andra professioner.

• Stor vikt läggs vid aktiviteter där vi har ett högt brukarfokus för att skapa men meningsfull vardag.

Vår arbetsgrupp värdesätter god sammanhållning, ett gott arbetsklimat och anser att alla medarbetare har en viktig roll att fylla.

Arbetstid är förlagt under dag-, kväll-, helgtjänstgöring.


KVALIFIKATIONER
Du som söker skall ha tidigare erfarenhet av vård- och omsorgsarbete.
Det är meriterande om du är utbildad undersköterska.

• Vi söker dig som har ett starkt engagemang och intresse för målgruppen.

• Vi förväntar oss att du är positiv och är trygg i din roll, din erfarenhet och dina intressen är viktiga för oss.

• Du får möjlighet att växa i din yrkesroll genom ett nära samarbete med många professioner.

• Du är lösningsfokuserad, har lätt för att samarbeta samt har förmåga att skapa en god arbetsmiljö.

• Du ska kunna arbeta självständigt, fatta egna beslut samt att kunna planera och prioritera om arbetet när det krävs.

Att kommunicera och ge service är en mycket viktig del i arbetet och du behöver därför ha både muntliga och skriftliga färdigheter i svenska språket samt god datorvana.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Intervjuer sker löpande.


ÖVRIGT
Vi som jobbar inom Marks kommun utvecklar gemensamt vår tillsammanskultur genom att vi är engagerade, omtänksamma och utvecklande, till långsiktig nytta för individ och samhälle.

Som arbetsgivare främjar vi lika rättigheter, skyldigheter och möjligheter för alla medarbetare och värdesätter de kvaliteter som mångfald och en jämn könsfördelning kan tillföra verksamheten.

Marks kommun erbjuder olika personalförmåner såsom ex. attraktivt friskvårdsbidrag, rabatterat årskort på Västtrafik, hyrcykel, pensions- och semesterväxling samt i förekommande fall flexibel arbetstid. Vi har också bra kommunikationer mellan ex Göteborg, Borås, Varberg och det är lätt att parkera om du kör bil.


Vi undanber oss vänligen men bestämt kontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Kontaktpersoner på detta företaget

Elisabeth Hindelius
0320-21 80 52
Emma Damgren, Vision
0320-21 80 45
Annette Eriksson
0320-21 72 29, 0702- 71 29 46
Jessica Hoff
0320-21 72 82
Camilla Hyllner
0320-21 72 68
Jeanette HacK Palmdahl, Vision
0320-21 72 38
Jonas Carling
0320-21 72 45
Anna Nilsson

Anneli Calvert, enhetschef
0320-21 88 03
Ingegärd Björkmalm, personalassistent
0320-21 72 15

Sammanfattning

Besöksadress

51180 KINNA
None

Postadress

None
KINNA, 51180

Liknande jobb


23 november 2024

23 november 2024

23 november 2024

22 november 2024