OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Äldreförvaltningen söker
Planerare/Undersköterska till Lyckeby 2 Hemtjänst
Är du en positiv person som vill komma in i vårt gäng och arbeta tillsammans i ett team som utvecklar äldreomsorgen varje dag? Vår arbetsplats präglas av strävan efter god kvalité. Vi utvecklar vårt arbete dagligen för att bemöta behoven hos dem vi är till för. Vi arbetar tillsammans i team för att varje dag ge en god service och omsorg till våra kunder. Teamet består av omvårdnadspersonal, undersköterskor, sjuksköterskor, rehab personal, biståndshandläggare och enhetschefer. Hemtjänsten är en verksamhet i ständig förändring och där du som planerare har en central roll.
Arbetsuppgifter
Som planerare i hemtjänstgruppen kommer du att arbeta nära enhetschefen. Planeraren arbetar främst med verksamhetsplanering i Life Care vilket innebär att anpassa planeringen efter verksamhetens förutsättningar. Planerare är behjälpliga att sätta bemanningskrav inför nya schemaperioder. Du ska dagligen kunna anpassa personalresurserna utifrån verksamhetens behov och enhetschefens direktiv. Säkerställa att alla kunder har en kontaktpersonal samt upprätta tid för upprättande och uppföljning av genomförandeplaner. Planeraren har också i uppdrag att säkerställa att de insatser kunden är beviljad blir inplanerade i Life Care. Vidare har också planeraren i uppdrag att bemanna verksamheten vid frånvaro. I planerarens administrativa uppdrag innefattas hantering av de olika datorsystem som förvaltningen arbetar med ex. Procapita, Life Care och Phoniro. Tjänsten är en kombination av administrativt arbete och omvårdnadsarbete hemma hos kund, där fördelning mellan arbetsuppgifterna styrs av verksamhetens behov.
Vad söker vi?
Planeraren är spindeln i nätet i en hemtjänstgrupp. Du är undersköterska med några års dokumenterad erfarenhet av vård och omsorgsarbete och har körkort för bil. Du har god teknisk kompetens och känsla för planering. Du är stresstålig, lösningsfokuserad och kan jobba objektivt. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Varmt välkommen med din ansökan.
Om anställningen
Omfattning: heltid.
Anställningsform: Tillsvidare med tillträde enligt överenskommelse
Sista ansökningsdag 2023-02- 10. Urval och intervjuer sker löpande.
Kontaktperson
Zenita Nöretoft enhetschef, 0455-30 46 59
Facklig företrädare
Karlskrona sektionen Kommunal, 0455-30 48 80
Övrigt
Karlskrona kommun använder kompetensbaserad rekrytering för att vara en arbetsgivare som är fri från diskriminering. Vi välkomnar sökande oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, funktionshinder, sexuell läggning eller ålder. I Karlskrona kommun har vi rökfri arbetstid. Vi har tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Därför undanber vi oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.
Kontaktpersoner på detta företaget
Mats Dahl
0455-30 36 23
Marianne Hansson
0455-303018
Birgitta Strelert
Maria Persson
AnnSofie Johansson
Sussie Rantil
Lena Dehlin
Henning Fuhrman
Henning Fuhrman
0455-30 47 57
Johan Johansson
0455- 30 36 87