OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Placering:
Äldreboende avdelning Ekan, tillsvidare fr o m 200914, tillträde enligt överenskommelse.
Arbetsbeskrivning:
Omsorgs- och omvårdnadsarbete med förekommande administrativa arbetsuppgifter som dokumentation enligt Socialtjänstlagen och planering av dagliga arbetsuppgifter.
Arbetsuppgifter:
Som undersköterska genomför personlig omvårdnad, daglig aktivering samt rehabilitering. I arbetet ingår daglig dokumentation i Treserva samt upprättande av genomförandeplan i samråd med den enskilde. Du utför också hälso- och sjukvårdsuppgifter på delegation av sjuksköterska, sjukgymnast och arbetsterapeut.
Kvalifikationer: Omvårdnadsutbildning eller annan likvärdig utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet vilket innebär att du ska ha en grundsyn som stämmer överens med socialtjänstens mål samt värdegrund, glädje, respekt och professionalitet. Du känner starkt engagemang, är ansvarsfull, pålitlig, och lyhörd i ditt arbete. Vi ser att du är flexibel och kan anpassa arbetssätt utifrån varje boendes behov och de behov som uppstår samt att du har en positiv inställning till ditt arbete. Du har en väl utvecklat empatisk förmåga samt fungerar väl i grupp.
För Dig ska alla människor ha lika värde och behandlas med respekt.
Övrigt:
Aktuell anställning innefattar dag-, kvälls- och helgtjänstgöring.
Natursköna Arvidsjaur ligger mitt i landskapet Lappland ca. 90 mil norr om Stockholm och 11 mil söder om polcirkeln. Här är det nära till allt, både inom kommunen och ut i världen. Med ett brett utbud av fritidsaktiviteter och naturen inpå knuten är Arvidsjaur en plats där det är enkelt att trivas. Näringslivet kännetecknas av besöksnäring och handel, träförädling, biltestverksamheter och offentlig sektor.
Arvidsjaur kommun som arbetsgivare erbjuder en trivsam arbetsmiljö och tillämpar rökfri arbetstid. Att arbeta hos oss innebär att arbeta efter kommunens gemensamma värdegrund där ledorden är: Glädje, respekt och professionalitet.