OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en trygg person som brinner för att arbeta med personer med demenssjukdom? Drivs du av att göra skillnad varje dag för våra äldre? Sök då till oss på Demenscentrum!
Om tjänsten
Vi söker nu engagerade och ansvarstagande undersköterskor som vill arbeta med personer med demenssjukdom. Tjänsterna är tillsvidare och innebär tjänstgöring kvällar och nätter, samt arbete varannan helg enligt schema. Vi arbetar relationsorienterat och med en personcentrerad vård och omsorg. Som undersköterska har du ett viktigt uppdrag och är betydelsefull i din roll i teamarbetet. Tillsammans med det övriga teamet följer du upp och planerar vården och omsorgen i samarbete med den enskilde och anhöriga. Hos oss är det av vikt att alla våra medarbetare bidrar till en god arbetsmiljö, lägger stor vikt vid att ha kännedom gällande verksamhetens mål samt är aktiva och delaktiga i enhetens utvecklings- och förbättringsarbete.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
• planera, utföra och utvärdera service-, omvårdnads-, hälso- och sjukvårdsinsatser
• skapa förtroendefulla relationer med den enskilde och anhöriga, och som kontaktperson ansvara för den individuella vård- och omsorgsprocessen med individens behov i centrum, samt vara en länk till anhörig och skapa en trygg relation
• utföra hälso- och sjukvårdsuppgifter efter delegation eller instruktion av sjuksköterska, arbetsterapeut eller fysioterapeut
• bära delansvar för den individuella vård- och omsorgsplanen tillsammans med teamet
• arbeta utifrån ett säkerhetsfrämjande arbetssätt och förebygger risker såsom olyckor, skador och brott
• använda de digitala verksamhetssystem som verksamheten kräver och dokumenterar i enlighet med lagar, riktlinjer och rutiner
• tillsammans med teamet ansvara för den dagliga planeringen och de praktiska och administrativa arbetsuppgifter som förekommer
Kompetenskrav
• vård- och omsorgsprogrammet eller annan utbildning som ger undersköterskekompetens
Som undersköterska har du ett starkt engagemang för människor och en positiv grundsyn. Du är trygg, förhåller dig på ett sätt som är anpassat till situationen och visar omtanke mot våra hyresgäster. Att vara professionell i din yrkesroll och ansvarstagande gentemot dina arbetsuppgifter ser du som en självklarhet. Du är bra på att kommunicera och arbeta med andra och ger alltid ett gott bemötande. Dessutom har du lätt att anpassa dig efter ändrade omständigheter och ser möjligheter i förändringar. Vidare behärskar du det svenska språket på ett sätt så att du kan kommunicera med hyresgäster/kunder och övrig personal, samt dokumentera det som verksamheten kräver. Då arbetet innefattar digital dokumentation i verksamhetssystem krävs god datorvana.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Övrigt meriterande
• erfarenhet av arbete inom vård och omsorg
• erfarenhet av arbete med personer med kognitiv nedsättning
• erfarenhet av arbete med personer som har beteendemässiga och psykiska symtom vid demens (BPSD)
• utbildning inom vård och omsorg för personer med demenssjukdom
• introduktionsutbildning manuell förflyttning/lyftkörkort
• erfarenhet av verksamhetssystemen Treserva och Medvind eller motsvarande system
Omfattning och tillträde
Anställningsform: tillsvidareanställning
Sysselsättningsgrad: 100%
Tillträde: 1 december eller enligt överenskommelse
Antal tjänster: 2-3. Tjänsterna tillsätts under förutsättning att erforderliga beslut fattas.
Arbetstiden: schemalagd kväll samt natt
Om arbetsplatsen
Demenscentrum är ett vård- och omsorgsboende med 48 platser fördelat på sex grupper riktad till personer med demenssjukdom. Vi har fyra boendegrupper med olika specialinriktningar samt två grupper för korttidsvård. Demenscentrum drivs som intraprenad sedan 2009. Här arbetar ca 70 medarbetare och här finns också eget tillagningskök samt två egna kockar i verksamheten. Vi har en aktiv personalförening där vi tillsammans bidrar för en god trivsel och att vi har kul tillsammans!
Du kan läsa mer om vår verksamhet här: orebro.se/demenscentrum
Övrig information
Läs mer om hur det är att jobba i Örebro kommun på orebro.se/jobb.
Första intervju sker digitalt. På orebro.se/jobb/digitalaintervjuer kan du läsa mer om våra digitala intervjuer och hur du kan förbereda dig.
Innan du erbjuds en anställning inom vård- och omsorgsarbete behöver du visa upp registerutdrag ur belastningsregistret.
Ansökan
Sista ansökningsdag är 22 november.
Välkommen med din ansökan!
Skyddade personuppgifter? Läs mer om hur du ansöker på orebro.se/jobb/skyddadepersonuppgifter
Kontaktpersoner på detta företaget
Peter Örbring, Enhetschef
019- 21 38 74
Kerstin Awad, Distriktsköterska
019-21 49 44
Eva Cading, Enhetschef Barn och familj
019-21 27 11
Ann-Sofie Vennerstrand, Rektor
019-21 20 52
Emelie Rådström Sipinen, Enhetschef
019-21 25 35
Peter Thermaenius, Rektor
070-631 44 90
Mona Hansen, Förskolechef
019-21 40 84
Johanna Gancarz, Utvecklingsledare
019-21 32 23
Mona Öhrn, Kontorschef
076-551 39 76
Anna Lorinius, Rektor
019-21 49 67