OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du arbeta som personlig assistent och hjälpa mig i min vardag? Vi på Humana söker nu personliga assistenter som vill arbeta med flera av våra kunder i centrala Kalmar.
I rollen kommer du göra skillnad i människors liv och tillsammans med oss arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv.
Våra kunder har ett stort behov av stöd i sin vardag i form med rutiner och struktur.
Vi gillar att vara iväg på promenader och gå ner till havet. Det viktiga för oss är, kontiunitet i personalgruppen, kunskap inom omvårdnad och hög arbetsmoral. Att får hjälp i min personliga hygien och att mitt hem är rent och härligt.
Viktigt för mig är att du har ett hjärta av guld, gillar att arbeta dygn med väntetid.
I rollen som personlig assistent kommer du huvudsakligen att:
- Hjälpa till med vardagssysslor som matlagning och övriga hushållssysslor
- Vara behjälplig och stötta vid alla aktiviteter utanför hemmet.
Arbetstid och tjänstgöringsgrad: Tjänsterna är på ca 50%, du arbetar alltid dygn inkl väntetid på natten.
Lön: Timlön samt andra ersättningar enligt kollektivavtal.
Tillträde:Omgående tillträde för tjänst, introduktion bör sker omgående.
Vem är du?
Rollen som personlig assistent ställer höga krav på förmågan att skapa goda relationer.
Vi söker dig som är social och som är van vid att ta ett stort ansvar då du arbeta själv med kunden.
För denna tjänst krävs det att du har:
- Har goda kunskaper i svenska, både i tal och i skrift
- Vårderfarenhet
Det är även meriterande om du har:
- Erfarenhet av sondmatning
- Erfarenhet av en liknande roll
Att jobba på Humana
Humana är ett ledande nordiskt omsorgsföretag som erbjuder tjänster inom personlig assistans, individ- och familjeomsorg, äldreomsorg och bostäder med särskild service enligt LSS, Lagen om stöd och service för vissa funktionshindrade. Humana har 16 000 engagerade medarbetare i Sverige, Norge, Danmark och Finland som utför omsorgstjänster till över 9 000 människor.
Hos Humana erbjuds du ett meningsfullt jobb med trygga anställningar. Vi har en prestigelös arbetsmiljö där vi uppmuntrar varandra till delaktighet och att sprida glädje på jobbet. Här drivs vi av utveckling och arbetar ständigt för att förbättra kvaliteten i vår verksamhet, där du som medarbetare är en viktig del av detta arbete. Våra värdegrundsord - Engagemang, glädje och ansvar är ledande i vårt dagliga arbete. I rekryteringsprocessen innebär det att vi värdesätter egenskaper som dessa hos dig.
Läs mer om hur det är att jobba som personlig assistent hos oss på Humana HÄR
Vad händer nu?
Sista ansökningsdag för tjänsten är 20/12Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag.
Din ansökan läses av personal på Humana, av kunden och dennes anhöriga.
För anställning hos Humana Assistans krävs att du har ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten.
Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta Helena Olsson Helena.Olsson1@humana.se
Välkommen med din ansökan!
Artiklar i detta ämnet
- Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor
Kontaktpersoner på detta företaget
Eleonor Löfstedt, Enhetschef
Ulrika Bergqvist, Regionchef/Verksamhetschef
Lise-Lotte Jönsson, Bitr. Enhetschef
042-3115841
Erica Pettersson Wentzel, Enhetschef Eleonoragården
0706-84 72 15
Mats Hagberg, Enhetschef
0768-36 19 07
Kristina Bergmark, Enhetschef Mathildagården
0725- 43 68 50
Disa Steffner, Enhetschef Dalilagården
0725-43 68 18
Line Aas, Enhetschef
070-528 92 86
Jessica Andersson, Enhetschef
042-3115815
Jessica Eriksson, HR-konsult