OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ansök idag. Kollegor imorgon.
Beskrivning
Mora kommuns avdelning för hemtjänst utför vård- och omsorgsinsatser i det egna hemmet i enlighet med kommunens och Socialstyrelsens värdegrund för omsorgsarbete.
Målgruppen är i huvudsak äldre och uppdraget innebär bland annat att medverka till insatser av god kvalitet samt att upprätthålla och utveckla en god vård för att göra det möjligt för individen att bo kvar längre i sitt hem när denne behöver stöd i vardagen.
En god omvårdnad ska ske med hänsyn till det normala åldrandet och sjukdomar på ett funktionsbevarande sätt. Undersköterskan ska ha förmåga att stödja brukare så att de får en meningsfull tillvaro fysiskt, psykiskt och socialt.
Vi söker nu två undersköterskor på heltid till vår hemtjänstgrupp Noret där vi utför vård- och omsorgsarbete i våra brukares hem i Noret med omnejd. Tjänsterna är tillsvidare med tillträde snarast eller enligt överenskommelse. Arbetstiden är förlagd till dag, kväll och varannan helg.
Vi förbehåller oss rätten att intervjua och rekrytera löpande under ansökningstiden så välkommen in med din ansökan redan idag!
Arbetsuppgifter
Som undersköterska i hemtjänsten har du arbetsuppgifter som innefattar bland annat att hjälpa brukaren med personlig omvårdnad och att utifrån brukarens behov och välbefinnande samverka och vara behjälplig omkring kosthållning, nutrition samt att utföra delegerade arbetsuppgifter enligt HSL, exempelvis läkemedelshantering.
I uppdraget ingår det även att stödja brukaren i deras skötsel av sitt hem och att kommunicera med brukare, anhöriga och andra professioner i verksamheten/inom yrket samt andra aktörer.
En mycket viktig del är att dokumentera omsorgsarbetet i verksamhetssystemet enligt instruktioner och Socialstyrelsens rekommendationer.
Kvalifikationer
Vi söker dig som är utbildad undersköterska, har kunskaper om relevant lagstiftning så som offentlighet- och sekretesslagen, kunskap om basala hygienrutiner samt förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska. Det är också viktigt att du har en datakunskap relevant för uppdraget.
Du bör ha kunskaper om regelverk på socialtjänsten och hälso- och sjukvårdens verksamhetsområde HSL och SoL, kunskap om relevant lagstiftning inom arbetsmiljö samt kunskap om läkemedelshantering.
Du bör även ha erfarenhet av vård- och omsorgsarbete, omsorg om äldre och av arbete inom politiskt styrda organisationer.
Har du påbyggnadsutbildningar som vi finner relevant för uppdraget till exempel utbildning inom demens, psykisk ohälsa eller palliativ vård, samt om du har erfarenhet av palliativ vård eller av demensvård ser vi det som meriterande.
Övrigt
Då vi utför hemtjänst i våra brukares hem och avstånden kan vara långa mellan brukarna krävs körkort B för manuellt växlad bil för anställning.
Förmågor och färdigheter
Vi söker dig som är trygg, stabil och har god självinsikt. Du har en förmåga att ta initiativ till utveckling samt att ta ansvar för verksamheten och arbetssituationen för dig själv och andra.
Det är mycket viktigt att du kan arbeta bra med andra människor, att du är lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande och du ska ha en förmåga att kunna skapa förtroende och goda relationer såväl internt som externt.
Du ska ha förmåga att kommunicera och arbeta efter människors olika behov och förutsättningar. I yrkesrollen krävs en förmåga att stödja brukare så att de får en meningsfull tillvaro fysiskt, psykiskt och socialt.
Socialförvaltningen
Med sina drygt 700 medarbetare bedriver socialförvaltningen en bred verksamhet för att se till att våra invånare får det stöd och den hjälp som de har rätt till. Förvaltningen verkar under socialnämnden och ansvarar för vård och omsorg om äldre och personer med fysisk och psykisk funktionsnedsättning samt stöd, rådgivning och övriga insatser till barn, ungdomar och vuxna. Socialförvaltningens arbete är reglerat av lagar och förordningar, då framför allt Socialtjänstlagen (SoL), Hälso- och sjukvårdslagen (HSL) samt Lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade (LSS).
Mora kommun
Mora kommun är alla vi som jobbar här. För oss är det naturligt att ha medborgaren/kunden i fokus, vara serviceinriktade och bemöta alla med respekt. Vi tar gemensamt ansvar för verksamheten, vår egen och andras arbetssituation. När vi möter utmaningar och nya förutsättningar gör vi det med ett positivt förhållningssätt och tar tillsammans initiativ till utveckling. Var med oss när vi växer som människor och kommun. Idag och imorgon. Läs mer om oss här: https://morakommun.se/naringsliv-och-arbete/jobba-hos-oss/mora-kommun-som-arbetsgivare.html
För dig som sökande har vi möjlighet att erbjuda medflyttarservice, se vidare http://www.rekryteringslots.se/
Om du är eller tidigare har varit anställd i Mora kommun kommer vi att ta interna referenser från din nuvarande eller tidigare chef, om du blir aktuell för anställning.
Vi värnar om din integritet, läs mer om vår behandling av personuppgifter här: https://morakommun.se/kommun-och-politik/overklaga-beslut-rattssakerhet/behandling-av-personuppgifter-gdpr.html.
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Kontaktpersoner på detta företaget
IS/IT-chef Matthias Grahn
0250-260 02