Undersköterskor till Larmpatrullen

Undersköterskor till Larmpatrullen

Arbetsbeskrivning

Hemvårdsförvaltningen ansvarar för äldre personers behov av vård, omsorg, boende och aktivitet. Förvaltningen är en av kommunens största arbetsplatser med cirka 2 200 anställda. Vi strävar ständigt efter utveckling och förnyelse inom vårt verksamhetsområde. Hemvårdsförvaltningen är en modern arbetsgivare som genom öppet klimat och med växtkraft för förnyelse och förändring möter nya behov och krav från Halmstads kommuns invånare.

Halmstad är en expansiv kommun där vi arbetar för att våra 100 000 kommuninvånare ska trivas och få ut mer av livet. Här finns möjligheterna för dig som vill ha ett meningsfullt arbete och bidra med engagemang och nytänkande. Tillsammans med 9000 kollegor är du med och bygger hemstaden, kunskapsstaden och upplevelsestaden. Läs mer om oss https://www.halmstad.se/intro



ARBETSUPPGIFTER
Är du en ansvarsfull undersköterska och letar efter en tjänst där du kan bidra till en tryggare tillvaro för hemvårdsförvaltningens kunder?

Sök då tjänsten och bli en del av Larmpatrullen!

Larmpatrullen arbetar i huvudsak med att besvara och åtgärda larm som kommer in till Trygghetslarmscentralen.

Våra kunder ska känna sig trygga med att de kan få hjälp i akuta situationer där man har svårt att klara själv under dygnets alla timmar. Arbetet på Larmpatrullen är stundtals fysiskt krävande och vår personal är snabbt på plats och kan hjälpa till vid oförutsedda händelser, t.ex. förflyttning, fall, oro, akut sjukdom.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är utbildad undersköterska och har gått gymnasieskolans omvårdnadsprogram. Du har minst två års erfarenhet av arbetet som undersköterska. Då vår verksamhet är bilburen krävs att du har giltigt B-körkort för manuell växellåda samt vana av att köra bil.

Vi har krav på att du ska kunna utföra viss delegering och ser det som krav att du har tidigare erfarenhet av att utföra medicinska insatser på delegation av sjuksköterska.

Vi arbetar med att hålla oss uppdaterade i system som underlättar dokumentation och medicinhantering och det är ett krav att du har kunskaper och intresse av att arbeta med olika datorsystem och telefon som hjälpmedel i ditt arbete. I arbetsuppgifterna ingår också att besvara samtal som inkommer till larmcentralen och vi ser det som meriterande om du tidigare har arbetat med liknande uppgifter. Det är också meriterande om du tidigare arbetat inom psykiatri.

Vi söker dig som är engagerad, ansvarstagande, team-och verksamhetsorienterad samt att du självklart sätter kunden i fokus. Du har förmåga att fatta snabba och väl avvägda beslut i svåra situationer.

Vi värdesätter också att du är en trygg person och att du arbetar efter hemvårdsförvaltningens värdegrund med ledorden - Tillit, Respekt och Ödmjukhet. Vår gemensamma värdegrund utgår från mötet med och samspelet mellan människor.

För tjänsten krävs att du kan uttrycka dig väl i svenska i tal och skrift, då arbetet innebär en del administrativa arbetsuppgifter.

ÖVRIGT
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Rekryteringen kommer att ske löpande så tjänsterna kan komma att tillsättas innan annonstiden löpt ut. Så vänta inte med att skicka in din ansökan.

Om du blir kallad till intervju vill vi att du kan styrka dina meriter med intyg, betyg och referenser. För att bli aktuell för anställning vill vi att du uppvisar ett utdrag från belastningsregistret.

Beställ redan nu registerutdrag på polisens hemsida med ditt bank- id. Öppna E-tjänsten och beställ - "kontroll av egna uppgifter". Utdraget skickas till din brevlåda och ska tas med och uppvisas i samband med rekryteringen

Som anställd på hemvårdsförvaltningen och Halmstads kommun får du en grundplacering på en enhet. I anställningen ingår det att du med ett öppet sinne ska kunna arbeta på andra enheter om verksamheten kräver det. Alla nyanställningar sker på heltid enligt det nya arbetstidsavtalet. All personal har möjlighet att påverka sitt schema när fler och fler grupper går in ett nytt schemaläggningsverktyg. Med syfte att minska slitsamma långa och delade pass, få veta sitt schema i god, få en mer långsiktig planering och med det ett mer hållbart arbetsliv.

Vi erbjuder alla anställda ett friskvårdsbidrag på 2000:-/år som kan användas till valfri friskvård enligt skatteverkets riktlinjer. Vi har en personalförening som anordnar olika aktiviteter med förmånliga erbjudande till olika resor, aktiviteter och föreställningar.

Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte tas i anspråk av övertalig personal.

Kontaktpersoner på detta företaget

Anna-Karin Liljedahl
035-144747
Agneta Ericsson
035-192985
Anneli Bjärnhag

Eva Lennartsson
035-192983
Enhetschef Birgitta Göransson

Vårdförbundet Anna-Karin Liljedahl
035-144747
Enhetschef Jaana Johansson
035-192981
Enhetschef Agneta Ericsson
035-192985
Enhetschef Agneta Ericsson

HR Maria Edward
035-13 87 51

Sammanfattning

Besöksadress

Kyrkogatan 5 Halmstad
None

Postadress

Box 271
Halmstad, 30107

Liknande jobb


Överkalix kommun söker två stycken undersköterskor

Överkalix kommun söker två stycken undersköterskor

18 december 2024

Undersköterskor/vårdbiträden till hemtjänst

18 december 2024

Undersköterska till Safiren - boende för barn

Undersköterska till Safiren - boende för barn

18 december 2024