OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ref: 20230327
Marietorp är ett särskilt boende med 27 lägenheter fördelade på 4 våningar. Vi finns i nyrenoverade lokaler i ett villaområde på Fridhem med närhet till affär, havet och grönområden. Vår profil är att sträva efter att de personer som bor här ska ha ett gott och meningsfullt liv med vår hjälp. Vi arbetar med brukarens behov och önskemål i fokus, där det goda bemötandet är en självklarhet. Det är bekvämt och enkelt att ta sig till boendet med cykel, buss eller med bil från motorvägen.
Vi söker dig som är utbildad undersköterska och har ett genuint intresse för att arbeta med människor och med brukaren i fokus.
Välkommen med din ansökan!
Arbetsuppgifter
Som undersköterska på Marietorp hjälper och stödjer du våra boende med omvårdnadsinsatser utifrån deras individuella behov och önskemål enligt beviljat bistånd. Du hjälper våra boende med personlig omvårdnad, serviceinsatser samt utför medicinska insatser på delegation av sjuksköterska, arbetsterapeut eller sjukgymnast. I arbetet ingår också att dokumentera händelser kring de boende enligt Socialtjänstlagen och Hälso- och sjukvårdslagen. Dokumentationen sker i Lifecare.
I din roll ingår även att utforma genomförandeplaner, göra regelbundna utvärderingar och medverka till att verksamheten håller en god kvalitet. Vi följer upp kvalitén i nationella register som BPSD och Senior Alert. Du har också en aktiv del i planering, team- och kvalitetsarbete på arbetsplatsen.
Vi arbetar utifrån ett professionellt förhållningssätt med ett gott bemötande där vi ser varje individ, vilket är viktigt för oss. Att kunna ta eget ansvar, men också arbeta i team tillsammans, är en viktig del av arbetet.
För oss och våra brukare är Varje Dag Viktigast!
Kvalifikationer
Vi söker dig som är utbildad undersköterska med godkända betyg. Du har erfarenhet av att arbeta inom vård och omsorg och vi ser gärna att du tidigare har arbetat inom särskilt boende.
Du har god erfarenhet av att dokumentera och är van vid att utföra medicinska arbetsuppgifter enligt delegering. Du kan uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska och är van att använda datorn som ett verktyg. Har du tidigare erfarenhet av Lifecare och Senior Alert är det en fördel.
Som person är du stabil och trygg i din yrkesroll och har ett stort tålamod. Du har ett professionellt förhållningssätt, är lösningsfokuserad, flexibel och tar ett stort eget ansvar i det aktiva omvårdnadsarbetet. Du har ett stort intresse och engagemang och uppmuntrar och stödjer de boendes egen förmåga med ett professionellt och gott bemötande. Du arbetar utifrån en personcentrerad omvårdnad och gör vardagen meningsfull för de som bor på Marietorp. Du är en person som trivs med att arbeta nära dina kollegor men tycker även om självständigt arbete.
Som medarbetare på Marietorp ser vi samarbete och ett aktivt deltagande i verksamhetens utveckling, där dialog är en mycket viktig del i teamarbetet, som en förutsättning för anställningen. Du har en positiv inställning och bidrar till ett gott arbetsklimat för att främja en bra arbetsmiljö.
Viktig information till dig som söker jobb i Hälsa-, Vård- & Omsorgsförvaltningen.
När du söker jobb hos oss kommer vi be dig att visa upp ett utdrag ur Polisens Belastningsregister. Du behöver själv begära ett utdrag ur Belastningsregistret och det gör du via en blankett som du hittar på polisens hemsida: http://bit.ly/polisens-blankett
När du fått ditt utdrag uppvisar du sedan det för rekryterande chef. Observera att den normala handläggningstiden hos polisen är cirka två veckor, så beställ gärna utdraget i samband med att du söker tjänsten.
Här kan du läsa mer: http://bit.ly/Information-om-utdrag
Om arbetsplatsen
Vi i hälsa-, vård- och omsorgsförvaltningen är med våra ca 5 500 medarbetare Malmö stads näst största förvaltning. Vi har det samlade ansvaret för Malmös hemtjänst, vårdboende, mötesplatser, hemsjukvård och rehabilitering och dess biståndshandläggning. Tillsammans skapar vi en dynamisk och framtidssmart organisation. En organisation som kan möta dagens behov och framtidens utmaningar. Med engagemang, nyfikenhet och hjärta gör vi vardagen enklare för tiotusentals Malmöbor. Följ vår spännande utveckling på https://sv-se.facebook.com/halsavardochomsorg/
Malmö stads verksamheter är organiserade i 14 förvaltningar. Vårt gemensamma uppdrag är att skapa välfärd och hållbar samhällsutveckling. Tillsammans med Malmöborna utvecklar vi en ännu bättre stad att bo, verka och vara i; olikheter, livserfarenheter och talanger gör Malmö till en smart stad i hjärtat av Europa. Världens kunskap finns här.
Läs om Malmö stad som arbetsgivare här malmo.se/jobb
Information om tjänsten
Anställningsform: Tillsvidare
Omfattning: Heltid
Antal tjänster: 5
Tillträde: Snarast eller enligt överenskommelse
Övrigt
Observera att vi i Malmö stad tagit bort det personliga brevet från ansökningsprocessen och ersatt det med urvalsfrågor, detta för en mer inkluderande rekryteringsprocess och en effektiv kandidatupplevelse för dig som söker jobb hos oss. Dina svar blir en viktig del i vårt urvalsarbete.
Malmö Stad strävar efter att medarbetarna ska avspegla den mångfald som finns bland befolkningen. Vi välkomnar därför sökande som kan bidra till att vi som arbetsgivare kan tillgodose Malmöbornas behov.
Kontaktpersoner på detta företaget
Chef Anders Färemo
Sektionschef Annelie Friberg
040-34 96 60
IT-samordnare Ann-Charlotte Malmros
Rekryteringskonsult Johanna Andersson
Stabs- och ekonomichef Jörgen Jepson
040-341446
Controller Madeleine Spjuth
040-342164
HR-chef Pernilla Hedin
0734-26 44 63
Sektionschef Cecilia Wenster
040-34 55 77
Sektionschef Therese Törnkvist
040-34 63 54
HR-konsult Arber Jashari
0768-91 60 98