OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I Falu kommun finns en mängd intressanta och kvalificerade arbetsuppgifter och över 200 yrken. Hos oss jobbar ingenjörer, lärare, socionomer, undersköterskor, projektledare, HR-specialister och många fler. Vi har jobb som märks, vi gör skillnad och tillsammans skapar vi en organisation som är unik vad gäller bredd på kompetens och kunskap. Vår vision är Ett större Falun. Vi ska vara enkla att samarbeta med och till nytta för faluborna. Vi är dessutom en arbetsgivare som vill ta tillvara våra medarbetares fulla kompetens - det vet vi leder till utveckling både för individen och för organisationen. För oss är det viktigt att ge våra medarbetare ett hållbart arbetsliv, vilket vi kallar ”Balans i livet”. Vi satsar alltså mycket på de mjuka värdena – hur människor mår, blir bemötta och kan växa – eftersom det är vår definition av att vara en riktigt bra arbetsgivare. I Falu kommun eftersträvar vi jämställdhet och vi ser gärna en personalsammansättning som speglar mångfalden i samhället. Vi välkomnar därför sökande som bidrar till detta
Slottet är ett nytt vård- och omsorgsboende beläget i centrala Falun. Slottet är ett boende för personer med demenssjukdom. På Slottet finns det 60 lägenheter.
Vi söker nu fler undersköterskor till vårt gäng! På Slottet arbetar undersköterskor, enhetschefer, sjuksköterskor och rehabiliteringspersonal nära varandra, det ser vi som en självklarhet!
Arbetsuppgifter
Arbetet innefattar att ge god och personcentrerad vård- och omsorg till kund i den personliga omvårdnaden, i måltidssituationer samt ge stöttning och hjälp i olika serviceinsatser. Arbetet innebär även att främja social aktivitet och att skapa möjligheter för att kunden ska kunna bibehålla sina egna resurser. Varje kund har en egen kontaktperson i personalen som ansvarar lite extra för den kunden och som har regelbunden kontakt med anhöriga och närstående. Beroende på intresse och spetskompetens, kan rollen som undersköterska på Slottet innefatta varierande ansvarsområden.
Kvalifikationer
För rollen krävs
- Gymnasieskolans 3-åriga omvårdnadsprogram eller annan utbildning som av arbetsgivaren bedöms som likvärdig
- God förmåga att uttrycka sig på svenska, i både tal och skrift
- God erfarenhet av arbete med personer med demenssjukdom
- Vana av att använda dator och mobil som arbetsverktyg
- Du måste ha fyllt 18 år
Personliga egenskaper
I den här rollen behöver du ha ett stort engagemang och intresse för målgruppen. Du tar ansvar för ditt arbete och din hälsa. Det är viktigt att du har förmåga att skapa en trygghet och kan inge ett lugn genom att du som person är lojal, stabil, serviceinriktad, har gott omdöme och empatisk förmåga. Vi söker dig som brinner för att arbeta med personer som har en demenssjukdom och som är öppen för nya sätt att arbeta med vård och omsorg.
Meriterande kvalifikationer
- Erfarenhet av att ha arbetat dokumentationssystemet Treserva och planeringsverktyget TES, eller andra system som arbetsgivaren bedömer som likvärdiga
- Erfarenhet av att arbetat med BPSD eller motsvarande
- Erfarenhet av delegering av hälso- och sjukvårdsuppgifter
- Tidigare erfarenhet av ombudsuppdrag och/eller ansvarsområden
Anställningsvillkor
Tjänsterna är tillsvidareanställningar på heltid enligt heltidsavtalet med möjlighet att arbeta deltid. Arbetet innebär dag, kväll och helgtjänstgöring, det finns också möjlighet att arbeta natt.
Bifoga gärna utbildningsintyg i din ansökan då detta kommer efterfrågas om du blir aktuell för tjänsten. Alternativt lämnas intyg i samband med intervju.
För att få anställning måste du uppvisa utdrag ur belastningsregistret vilket kommer efterfrågas om anställning blir aktuell. Beställ gärna detta i samband med ansökan så att det finns tillgängligt ifall du blir aktuell för tjänsten. Du beställer utdraget direkt från polisens hemsida.
Från och med den 1 juli 2023 är befattningen undersköterska en skyddad titel. För att få vara anställd som undersköterska krävs därför ett bevis från Socialstyrelsen. Du som jobbsökande behöver själv ansöka om beviset via Socialtjänstens e-tjänst. När du visar upp beviset om skyddat titel får du befattningen undersköterska, fram till dess anställs du som vårdbiträde. Du kan läsa mer om reglerna på Socialstyrelsens hemsida: Undersköterska blir en skyddad yrkestitel 1 juli 2023 - Legitimation (socialstyrelsen.se)
Kontaktuppgifter
Enhetschef Anna Pettersson, tel. 023-867 02, mail: anna.pettersson@falun.se
Enhetschef Marie Lind, tel. 023-877 62, mail: marie.lind@falun.se
Fackliga företrädare
Jesper Kemi, jesper.kemi@falun.se, Kommunal sektion Falun tel. 010-442 81 69
Övrigt
Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.
Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR. Vid problem med att genomföra din ansökan är du välkommen att kontakta rekryteringscenter@falun.se
Kontaktinformation
Marie Lind, Enhetschef
Arbetsplats
Falun