OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Våra 1300 medarbetare spelar en viktig roll för Sjöbos utveckling och välfärd. Vi strävar kontinuerligt efter att bli en mer attraktiv och jämlik arbetsgivare, och erbjuder våra medarbetare ett brett friskvårdsutbud, rökfri arbetstid och flexibla arbetstider där det är möjligt.
Inom vård- och omsorgsförvaltningen ryms verksamheterna äldreomsorg, verksamhet för personer med funktionsnedsättning samt kommunens måltidsverksamhet.
Vård och omsorgsförvaltningen i Sjöbo kommun arbetar efter visionen om Ett Gott Liv Varje Dag för våra kunder.
ARBETSUPPGIFTER
Sjöbo kommun har fem särskilda boende varav två är inriktade på demenssjukdomar. Du är behjälplig med olika insatser som kunden är beviljad. Exempel på arbetsuppgifter kan vara stöttning vid personlig vård, hemliv, social samvaro, och medicin hantering. Vi arbetar med samplaneringsområde där olika enheter ingår. Vi hjälps åt att täcka det samlade bemanningsbehovet inom samplaneringsområdet, vilket ger dig möjlighet till omväxling i ditt arbete då en del arbetstillfällen utförs på annan enhet än där du har din grundplacering.
Uppdragen innebär att vara en professionell yrkesutövare som arbetar för att stärka den enskildes förmågor och resurser så att kunden upplever sin vardag begriplig, hanterbar och meningsfull. Vi tycker det är viktigt att arbetat präglas av omtanke, respekt och professionellt bemötande.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är utbildad undersköterska. Vi vill att du behärskar det svenska språket både i tal och skrift. Tidigare arbetslivserfarenhet inom vård och omsorg är meriterande. Arbetslivserfarenhet med personer som har en demenssjukdom är också meriterande samt erfarenhet av att arbeta med kvalitetsregister Senior alert och BPSD.
När det kommer till dig som person ser vi gärna att du har ett genuint intresse för att arbeta med människor. Vi söker dig som är ansvarsfull, engagerad, kommunikativ och serviceinriktad. Då vi arbetar med kunden i fokus är det viktigt att du har en god samarbetsförmåga och uppskattar teamarbete. Vi är måna om att hitta rätt person till våra team och kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
ÖVRIGT
Vi begär belastningsregister för alla nyanställda inom vård och omsorg. Följande utdrag ska du begära från polisens hemsida; Blankett för att kontrollera egna uppgifter (ska visas/ lämnas i oöppnat kuvert) https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/kontrollera-dina-uppgifter-i-belastningsregistret
Kontaktpersoner på detta företaget
Verksamhetschef Christin Andersson
0416-27342
Enhetschef, Björkbacken Malin Gustafsson
0416-272 87
Enhetschef Marie Vansten
0416-27097
Enhetschef Ängsgården Emma Bech
0416-272 33
Verksamhetschef Christine Andersson
0416-27342
Enhetschef, Björkbacken Malin Gustafsson
0416-272 87
Enhetschef Pool/Bemanningsenheten Stefan Vendel
0416-274 27
Enhetschef särskilt boende Cecilia Liljenberg
0416-27082
Verksamhetschef Christin Andersson
0416-27000