OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
OMS:2015:89
Omsorgsförvaltningen, Västra området
Tjänsterna är placerad inom Västra Området som idag består av 13 teamområden.
Inom Västra området finns stödfunktioner avseende frågor som berör ledning, personal och ekonomi. En ledstjärna inom Västra området är att i det dagliga arbetet utveckla teamsamverkan samt god ekonomisk hushållning.
Vill du vara med och starta upp en ny enhet för personer med speciella behov på Demenscentrum Charlottesborg
Vi söker dig som vill arbeta med målgruppen och har ett brinnande intresse för demensfrågor.Vill vara med på ett spännande och utmanande uppdrag att starta och utveckala en ny enhet för kunder med BPSD (Beteendemässiga och Psykiska Symptom vid Demens) problematik.
Verksamhetens inriktningsmål är att under ett gemensamt tak samla kompetenser och insatser som bidrar till att utveckla vård- och omsorg för personer med BPSD problematik och deras anhöriga. Genom den nya enheten på Demenscentrum Charlotteborg kommer en förvaltningsövergripande enhet att skapas för personer med BPSD problematik, med de nationella riktlinjerna som grund.
I verksamheten ingår 14 lägenheter fördelade på två sidor var av 8 vård- och omsorgsboende platser för personer med demenssjukdom och 6 lägenheter avsedda för personer med demenssjukdom och BPSD problematik.
Arbetsuppgifter
Arbetet innebär omvårdnadsarbete på enheten utifrån kundens behov samt delegerad hemsjukvård. I arbetet ingår även att vara kontaktman samt att inneha ett eller flera ansvarsområden. Insatserna för kunderna på enheten planeras i samråd med anhöriga, kund och kontaktman. En viktig del i arbetet är att arbeta i team kring kunden för att få en god helhetssyn.
Kvalifikationer
Omvårdnadsprogrammet och vidareutbildning i demens är ett krav, vidareutbilning i psykriatri alternativ KY-utbildning med inriktning demens/psykriatri ser arbetsgivaren som meriterande. Du har arbetslivserfarenhet inom vård och omsorg för personer med demenssjukdom. Stor Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Som person är du empatisk och lyhörd, sätter kunden i centrum och har förmågan att se dennes behov. Du har en god kommunikation och samarbetes förmåga. Du har en social kompetens och har förmåga att fatta beslut. Du är ansvarsfull, kreativ, flexibel och har en positiv inställning till ditt arbete. Du ser positiv på förändring och är utvecklingsinriktad i ditt sätt att arbeta. Då arbetet kräver kommunikation och dokumentation förutsätter vi att du behärskar svenska i tal och skrift.
Anställningsvillkor
10 tillsvidareanställning, med önskad sysselsättningsgrad. Dag och natt tjänster.
Ange önskad sysselsättningsgrad i din ansökan.
Tillträde enligt överenskommelse.
För mer information, ta kontakt med
Annette Eklund, Enhetschef, 044-13 48 32.
För facklig information, ta kontakt med
Susanne Arvidsson, Kommunal, 044-13 48 37.
Sista ansökningsdatum
2015-07-15
Övrigt
Med hänsyn till medarbetares, kollegors, kunders och brukares hälsa tillämpar Kristianstads kommun rökfri arbetstid.
Är du intresserad
Välkommen med din ansökan nedan via extern länk eller vår hemsida www.kristianstad.se/jobb tillsammans med CV och personligt brev. Behöver du hjälp när du ska lägga upp din ansökan, kontakta handläggare Katerina Jernek, tel 044-13 68 34.
Kontaktpersoner på detta företaget
Marie Ohlander, rektor
0733-13 43 38
Pia Hartman Melander, Förskolechef
0738-858191
Lena Rooth-Norén, enhetschef
044-13 54 24
Veronica Svensson, enhetschef
044-13 57 58
Elsie Sjöö, enhetschef
044-13 55 54
Mattias Jönsson, Rektor
0733-13 65 05
Agneta Ekner Carlsson
044-135863
Margareta Melin, enhetschef
044-13 62 17
Jan Herngren, rektor H1
0733-13 60 55
Ingrid Priemer, administrativ chef
044-13 59 21