Underwriting Assistant till det internationella försäkringsbolaget HDI Spec

Underwriting Assistant till det internationella försäkringsbolaget HDI Spec

Arbetsbeskrivning

HDI Global Specialty SE, med en premievolym på över 2 miljarder Euro, tecknar försäkring inom ett stort antal specialbranscher i hela världen. Vi är ett självständigt dotterbolag inom Talanx Group, som med drygt 35 miljarder Euro i premier och med verksamhet i mer än 150 länder, är en av världens största försäkringskoncerner. På kontoret i Stockholm är vi ca 100 anställda. Härifrån bedriver vi försäkringsverksamhet på nordisk och internationell basis inom bl.a. agenturförsäkring, flyg, marin, politiska risker, egendom och ansvar.

.

HDI Global Specialty SE, med en premievolym på över 1 miljard Euro, tecknar försäkring inom ett stort antal specialbranscher i hela världen. Vi är ett självständigt dotterbolag inom Talanx Group, som med drygt 35 miljarder Euro i premier och med verksamhet i mer än 150 länder, är en av världens största försäkringskoncerner. På kontoret i Stockholm, som vi delar med vårt systerföretag Hannover RE, är vi ca 130 anställda. Härifrån bedriver vi försäkringsverksamhet på nordisk och internationell basis inom bl.a. agenturförsäkring, flyg, marin, politiska risker, egendom och ansvar.

Serveoffice har fått i uppdrag att rekrytera en Underwriting Assistant till vår kund HDI Global Specialty SE. Tjänsten är på heltid med placering i Stockholm. Start enligt överenskommelse.

Arbetsbeskrivning
I nyckelrollen som Underwriting Assistant hos HDI arbetar du i ett team med andra assistenter och underwriters med olika former av administration. Mer detaljerat innebär tjänsten:
* Registreringar i olika interna system
* Uppföljning och uppdatering av avtal
* Bistå med service till underwriters och övriga interna kontakter
* Kontakt med externa försäkringsmäklare
* Rapporteringar av olika slag

Kvalifikationer och egenskaper
Vi söker dig som har minst gymnasieexamen och som gärna har erfarenhet från arbete med företagsförsäkringar. Har du dessutom arbetat med kundservice på något sätt så är det meriterande.
För att lyckas som UW-assistent hos HDI Global Specialty SE krävs goda datakunskaper, att du kan formulera dig muntligt och skriftligt på både svenska och engelska samt att du har en förmåga att se hur olika delar hänger ihop och få det till en helhet.
Blir du ofta kallad för ”spindeln i nätet”? Då kommer du att trivas här. Det är av betydelse att du tidvis gillar att jobba i ett högt tempo där mycket kan hända på en och samma gång. I arbetet som Underwriting Assistant är det viktigt att ge korrekt information till kunderna, men även till dina kollegor, och därför söker vi dig som är noggrann, prestigelös och trygg i sig själv. Du är serviceminded då både externa och interna kundkontakter förekommer dagligen. Vidare tar du eget ansvar, har ett starkt engagemang för affären och har lätt för att samarbeta.
 
HDI Global Specialty SE erbjuder dig
HDI sitter i moderna, ljusa och fina lokaler på Hantverkargatan i centrala Stockholm. Tillsammans med Hannover RE,  systerbolaget de delar kontor med, är de snart 130 personer tillsammans.
HDI Global Specialty SE är en arbetsplats som präglas av en stark gemenskap där alla är delaktiga och hjälper varandra där det behövs. Detta är ett bolag där majoriteten av medarbetarna har arbetat under en lång tid vilket är ett kvitto på en trivsam arbetsplats med ett kontinuerligt lärande.

HDI Global Specialty SE erbjuder ett generöst förmånspaket till sina anställda och anordnar kontinuerligt flera olika aktiviteter för sina anställda.

Ansökan och kontakt
I den här processen samarbetar HDI med Serveoffice. Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Serveoffice men du kommer anställas direkt hos HDI. Skicka in din ansökan snarast genom att ansöka nedan. Urvalet görs löpande. Vi tar inte emot ansökningar via mail utan endast via hemsidan. Frågor kring tjänsten besvaras av Cissi Silvstam på 070-564 13 70, cissi.silvstam@serveoffice.se eller Stina Hauschildt på 073-779 40 59, stina.hauschildt@serveoffice.se
 
Om Serveoffice
Serveoffice är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag som med passion och expertis levererat kvalitet i över 30 år. Vi rekryterar och tillsätter konsulter på tjänstemannasidan inom kompetensområdena Ekonomi, Lön & HR. Serveoffice har de senaste fyra åren certifierats som en av Sveriges allra bästa arbetsplatser enligt undersöknings- och konsultföretag Great Place to Work.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Serveoffice AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 9 maj 2022
  • Ansök senast: 8 juni 2022

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024