OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du ett intresse för flygbranschen, försäkringar och utveckling har du hittat rätt roll. Som Underwriting Assistant kommer du att ha en spindeln-i-nätet-roll med stort ansvar för att all information och underlag som behövs finns tillgängligt och att Underwriters jobb går att genomföra. Du är inblandad i stora affärer, och tillsammans med teamet tar du HDI till nya höjder. Vad väntar du på - ansök redan idag då vi går igenom ansökningarna löpande!
OM TJÄNSTEN
HDI Global arbetar med komplexa försäkringar, och i denna roll kommer du att tillhöra aerospace-teamet som arbetar med försäkringar inom flygbranschen. Det är ett team på fem personer som nu behöver förstärkning. I denna roll kommer du att få arbeta som spindeln i nätet, där du stöttar upp Underwriters i teamet i deras dagliga arbete. I denna roll gäller det att ha många bollar i luften och du kommer att vara delaktig i hela processen från ax till limpa. HDI är en plats där det finns oändligt med saker att lära, och det kommer inte vara en tråkig stund på jobbet.
Du erbjuds
* En lärande arbetsplats med möjlighet att påverka
* Ett härligt team med stor kunskap
* Möjlighet att utvecklas och lära sig inom intresseområden
ARBETSUPPGIFTER
Detta är en bred roll där du kommer att stötta Underwriters i deras dagliga arbete och ta på dig mer ansvar och arbetsuppgifter allt eftersom du lär dig. Exempel på dina arbetsuppgifter kan vara:
* Se över förnyelser och kontrollera att dessa inte går ut
* Har kontakt med kollegor internt för att kontrollera affärer
* Strukturerar inkommande information i excel
* Kontrollerar licenser och sanktioner
* Kontakt med mäklare, främst i London, för att komplettera information, förmedla beslut och reda ut eventuella oklarheter
* Registrerar information från nya affärer i affärssystem
* Genomföra analyser inom relevanta områden
VI SÖKER DIG SOM
- Har en avslutad eftergymnasial utbildning, alternativt motsvarande tidigare relevant arbetslivserfarenhet
- Har tidigare erfarenhet av att arbeta med kunder
- Har mycket goda kunskaper i excel
- Är flytande i svenska och engelska då båda språken förekommer dagligen i tal och skrift
Det är även meriterande om du har kunskaper i franska eller tyska, eller har erfarenhet från försäkringsbranschen.
I denna roll kommer vi lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi ser att du har en god förmåga att organisera ditt arbete och trivs med att ha många bollar i luften. Du vill gärna lära dig nya saker och har en "det löser jag"-attityd. Vidare i processen kommer vi att fokusera främst på följande personliga egenskaper:
* Strukturerad
* Samarbetsinriktad
* Kvalitetsmedveten
* Självgående
Övrig information
* Start: Så snart som möjligt med hänsyn till uppsägningstid
* Omfattning: Heltid, tillsvidare
* Placering: Stockholm
Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
INFORMATION OM FÖRETAGET
Du kan läsa mer om HDI här!
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231