OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du vara med och stötta vårt framgångsrika underwriting team och ha hela försäkringsvälden som din arbetsplats? Marin avdelningen på HDI Global Specialty söker en Underwriting Assistant till en varierande roll med många kontaktytor. Marin avdelningen tecknar försäkring inom nordisk transport- och fartygförsäkring samt internationell försäkring inom värdehantering och politiska risker. Vänta inte - ansök redan idag då vi går igenom ansökningarna löpande!
OM TJÄNSTEN
Som Underwriting Assistant på Marine avdelningen arbetar du i nära samarbete med våra Underwriters och ingår som en del i Underwriting Assistant teamet bestående av sex personer. Arbetet innebär att stötta Underwriters vid förnyelser eller nyteckning av affär inom våra marina försäkringsklasser och ansvara för försäkringsadministrationen med registrering av försäkringar, försäkringsdokumentation och mäklarkontakter i norden och internationellt.
Du erbjuds
* En lärande arbetsplats med möjlighet att påverka
* Ett härligt team med stor kunskap
* Möjlighet att utvecklas och bredda dina kunskaper i din roll
ARBETSUPPGIFTER
Detta är en bred roll där du kommer att stötta underwriters i deras dagliga arbete och ta på dig mer ansvar och arbetsuppgifter allt eftersom du lär dig. Exempel på dina arbetsuppgifter kan vara:
* Att stötta Underwriters och verksamheten med administration vid förnyelser eller nyteckning av affär inom våra marina försäkringsklasser
* Ansvara för registrering och utförande av försäkringshandlingar
* Ha kontakt med försäkringsmäklare/förmedlare i Norden och internationellt
* Kontrollera licenser och sanktioner
VI SÖKER DIG SOM
- Har en avslutad eftergymnasial utbildning, alternativt motsvarande tidigare relevant arbetslivserfarenhet
- Har tidigare erfarenhet av att arbeta administrativt
- Har goda kunskaper i office-paketet
- Är flytande i svenska och engelska då båda språken förekommer dagligen i tal och skrift
Det är även meriterande om du har erfarenhet från försäkringsbranschen eller har jobbat inom marin-försäkringar tidigare.
I denna roll kommer vi lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi ser att du har en god förmåga att organisera ditt arbete och trivs med att hantera ett stort flöde av inkommande arbetsuppgifter. Du vill gärna lära dig nya saker och driver ditt arbete framåt självständigt. Vidare i processen kommer vi att fokusera främst på följande personliga egenskaper:
* Strukturerad
* Samarbetsinriktad
* Kvalitetsmedveten
* Självgående
Övrig information
* Start: Så snart som möjligt med hänsyn till uppsägningstid
* Omfattning: Heltid, tillsvidare
* Placering: Stockholm
Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
INFORMATION OM FÖRETAGET
Du kan läsa mer om HDI här
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231