Underwriting Assistent till International Aviation hos HDI

Underwriting Assistent till International Aviation hos HDI

Arbetsbeskrivning

HDI Global Specialty SE, med en premievolym på över 2 miljarder Euro, tecknar försäkring inom ett stort antal specialbranscher i hela världen. Vi är ett självständigt dotterbolag inom Talanx Group, som med drygt 35 miljarder Euro i premier och med verksamhet i mer än 150 länder, är en av världens största försäkringskoncerner. På kontoret i Stockholm är vi ca 100 anställda. Härifrån bedriver vi försäkringsverksamhet på nordisk och internationell basis inom bl.a. agenturförsäkring, flyg, marin, politiska risker, egendom och ansvar.

HDI Global Specialty SE, med en premievolym på över 2 miljarder Euro, tecknar försäkring inom ett stort antal specialbranscher i hela världen. Vi är ett självständigt dotterbolag inom Talanx Group, som med drygt 35 miljarder Euro i premier och med verksamhet i mer än 150 länder, är en av världens största försäkringskoncerner. På kontoret i Stockholm är vi ca 100 anställda. Härifrån bedriver vi försäkringsverksamhet på nordisk och internationell basis inom bl.a. agenturförsäkring, flyg, marin, politiska risker, egendom och ansvar.

Serveoffice har fått i uppdrag att rekrytera en Underwriting Assistant till vår kund HDI Global Specialty SE och deras avdelning och International Aviation. Tjänsten är på heltid med placering i Stockholm. Start enligt överenskommelse.

Arbetsbeskrivning
Som Underwriting Assistant arbetar du i nära samarbete i en mindre grupp bestående av Underwriters och Underwriting Assistants med olika former av administration. Mer detaljerat innebär tjänsten:

* Registreringar i olika interna system
* Uppföljning och uppdatering av avtal
* Bistå med service till Underwriters och övriga interna kontakter
* Kontakt med externa försäkringsmäklare i andra länder
* Rapporteringar av olika slag

Kvalifikationer och egenskaper
Vi söker dig som har minst gymnasieexamen och som gärna har erfarenhet från försäkrings- och/eller flygbranschen. Är du dessutom intresserad av, och duktig på, att ge service så är det meriterande.

För att lyckas i rollen som Underwriting Assistant hos HDI Global Specialty SE krävs goda IT-kunskaper och att du kan formulera dig muntligt och skriftligt på både svenska och engelska då internationella kontakter är vanligt förekommande.

Det är av betydelse att du tidvis gillar att jobba i ett högt tempo där mycket kan hända på en och samma gång. Du uppskattar samarbete och kontakt med i första hand kollegor, men även externa mäklare, då det förekommer dagligen.  Vidare tar du eget ansvar och har ett starkt engagemang för affären.

Du som söker trivs i en administrativ roll och att ha ordning och reda. Du har ett sinne för siffor och kan lätt identifiera eventuella avvikelser i ett flöde och att se hur olika delar hänger ihop.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och för att passa in som person bör du vara flexibel, självgående, prestigelös och bra på att prioritera och strukturera ditt eget arbete. I arbetet som Underwriting Assistent är det viktigt att ge korrekt information och därför söker vi dig som är noggrann och trygg i sig själv.

Du ingår i ett team där din förmåga att hitta lösningar och ta egna initiativ för teamets bästa värderas högt.
Har du ett särskilt intresse för flyg och helikoptrar? Ja, då tror vi att du kommer trivas extra bra i denna roll.
 
HDI Global Specialty SE erbjuder dig
HDI sitter i moderna, ljusa och fina lokaler på Hantverkargatan i centrala Stockholm. Tillsammans med Hannover Re, ett systerbolag de delar kontor med, är de drygt 100 personer tillsammans.

HDI Global Specialty SE är en arbetsplats som präglas av en stark gemenskap där alla är delaktiga och hjälper varandra där det behövs. Detta är ett bolag där majoriteten av medarbetarna har arbetat under en lång tid vilket är ett kvitto på en trivsam arbetsplats.

HDI Global Specialty SE erbjuder ett generöst förmånspaket till sina anställda och anordnar kontinuerligt flera olika aktiviteter för sina anställda.

I rollen som Underwriting Assistant erbjuds du ständig utveckling och möjlighet att fördjupa och vässa dina kunskaper i din yrkesroll.

Ansökan och kontakt
I den här processen samarbetar HDI med Serveoffice. Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Serveoffice men du kommer anställas direkt hos HDI. Skicka in din ansökan snarast genom att ansöka nedan. Urvalet görs löpande. Vi tar inte emot ansökningar via mail utan endast via hemsidan. Frågor kring tjänsten besvaras av Cissi Silvstam på 070-564 13 70, cissi.silvstam@serveoffice.se eller Stina Hauschildt på 073-779 40 59, stina.hauschildt@serveoffice.se
 
Om Serveoffice
Serveoffice är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag som med passion och expertis levererat kvalitet i över 30 år. Vi rekryterar och tillsätter konsulter på tjänstemannasidan inom kompetensområdena Ekonomi, Lön & HR. Serveoffice har de senaste fyra åren certifierats som en av Sveriges allra bästa arbetsplatser enligt undersöknings- och konsultföretag Great Place to Work.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Serveoffice AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 27 augusti 2021
  • Ansök senast: 26 september 2021

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024