OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi på Humana söker nu en personlig assistent som vill arbeta med en 14-årig kille boende i Säffle. I rollen kommer du göra skillnad i människors liv och tillsammans med oss arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv.
Som assistent kör du bland annat kunden till och från skolan, du som assistent är även med i skolan där kunden lär sig teckenspråk och utvecklar egna tecken. När det finns möjlighet kan assistenten och kunden åka till badhus, gå promenader och hitta på olika aktiviteter tillsammans. Som person får du gärna vara uppfinningsrik och tycka om att komma på olika aktiviteter. Som personlig assistent är du med i kundens vardag och finns till hands där kunden behöver ett extra stöd. Ett krav är att du är hundvan då det finns ett flertal hundar i hemmet och du får gärna ha tidigare erfarenhet från vård och omsorg.
Vem är du?
Vi söker dig som är strukturerad och van att ta ansvar. För att passen i rollen tror vi att du är en person som gillar rutiner, är lyhörd och påhittig.
Redogör även för tjänstens formella krav och informera vilka av dessa som personen ska/ bör ha.
För denna tjänst krävs det att du har:
- Goda kunskaper i svenska, både i tal och i skrift
- Tål pälsdjur (Hundar finns i hemmet)
- Rökfri
- B-körkort
Det är även meriterande om du har:
- erfarenhet av arbete med barn med funktionsvariationer
Om tjänsten
Vi söker nu en personlig assistent på schemard på 65%.Kunden har en multipelfunktionsnedsättning behöver därför assistans i sin vardag. Han har assistans dag- och kvällstid.
Som personlig assistent hos denna kund kommer du få hjälpa till med allt som han kan behöva stöd med i sin vardag
såsom:
- hjälpa till med hushållssysslor
- vara behjälplig vid aktiviteter i och utanför hemmet.
- göra förflyttningar
- personlig omvårdnad
- matlagning
Arbetstid och tjänstgöringsgrad: Tjänsten innebär arbete dagtid och kvällstid. Anställningsformen är så länge uppdraget varar..
Lön: Timlönen är fast enligt överenskommelse och att övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal.
Tillträde: Omgående eller efter överenskommelse.
Att jobba på Humana
En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige.
Humana är ett ledande nordiskt omsorgsföretag som erbjuder tjänster inom personlig assistans, individ- och familjeomsorg, äldreomsorg och bostäder med särskild service enligt LSS, Lagen om stöd och service för vissa funktionshindrade. Humana har 16 000 engagerade medarbetare i Sverige, Norge, Danmark och Finland som utför omsorgstjänster till över 9 000 människor.
Hos Humana erbjuds du ett meningsfullt jobb med trygga anställningar. Vi har en prestigelös arbetsmiljö där vi uppmuntrar varandra till delaktighet och att sprida glädje på jobbet. Här drivs vi av utveckling och arbetar ständigt för att förbättra kvaliteten i vår verksamhet, där du som medarbetare är en viktig del av detta arbete. Vi arbetar vi alltid utifrån vår värdegrund - engagemang, glädje och ansvar. Våra värdegrundsord är ledande i vårt dagliga arbete. I rekryteringsprocessen innebär det att vi värdesätter egenskaper som dessa hos dig.
Läs mer om hur det är att jobba som personlig assistent hos oss på Humana HÄR
Vad händer nu?
Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag.
Din ansökan läses av personal på Humana, av kunden och dennes anhöriga. För anställning hos Humana Assistans krävs att du har ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten.
Enligt lag (2010:479), om registerkontroll av personal som ska utföra vissa insatser åt barn med funktionsnedsättning, krävs att vi som arbetsgivare begär ett registerutdrag från alla anställda som ska arbeta som personlig assistent åt ett barn under 18 år. Registerutdraget ska lämnas till oss som arbetsgivare innan påbörjad anställning. Du beställer själv registerutdraget enligt LSS från Polisen med hjälp av Bank-ID, på följande webbadress: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/ Om du inte har Bank-ID beställer du istället registerutdrag via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/
Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta oss!
Välkommen med din ansökan!
Artiklar i detta ämnet
- Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor
Kontaktpersoner på detta företaget
Eleonor Löfstedt, Enhetschef
Ulrika Bergqvist, Regionchef/Verksamhetschef
Lise-Lotte Jönsson, Bitr. Enhetschef
042-3115841
Erica Pettersson Wentzel, Enhetschef Eleonoragården
0706-84 72 15
Mats Hagberg, Enhetschef
0768-36 19 07
Kristina Bergmark, Enhetschef Mathildagården
0725- 43 68 50
Disa Steffner, Enhetschef Dalilagården
0725-43 68 18
Line Aas, Enhetschef
070-528 92 86
Jessica Andersson, Enhetschef
042-3115815
Jessica Eriksson, HR-konsult