OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Assistans för dig är landets största familjeföretag för människor som behöver personlig assistans. Vår ambition är att erbjuda våra kunder den absolut bästa assistansen, och i den strävan är personalen vår viktigaste resurs. Det bygger på ett stort engagemang hos våra medarbetare, att vi är lyhörda för våra kunders behov och att vi alltid ger ett personligt bemötande. Det bygger också på en bred kunskap inom relevant lagstiftning, ekonomi och sociala frågor. Det är så vi vill bygga ett tryggt och hållbart företag – och hjälpa våra kunder att få precis den assistans de behöver. Vill du göra skillnad i andra människors vardag, och arbeta på ett modernt företag med engagerade kollegor? Välkommen till Assistans för dig!
Har du förmågan att se det ljusa i tillvaron och önskar ett meningsfullt arbete med härliga kollegor? Då kan du vara den vi söker!
Kunden är en kvinna i 25-års åldern som till följd av olycka fått hjärnskada med följden att hon har behov av hjälp med allt i sin livsföring. Hon har inte förmåga att kommunicera verbalt med omgivning utan assistenterna läser av och tolkar hennes kroppsspråk. Hon bor själv i villa utanför Helsingborg och har aktiv assistans dygnet runt. Viss dubbelbemanning utförs dagligen för att träning och aktiviteter ska kunna genomföras. Hon har stort intresse för djur och särskilt hästar, rider regelbundet som en del i både rehabilitering och intresse.
Vi söker dig som har erfarenhet av arbete som personlig assistent eller annat omsorgsarbete, inte nödvändigt med vårdutbildning. Du har god förmåga att arbeta självständigt men även tillsammans med kollega, du är empatisk och är en driftig person med förmåga att ta initiativ till aktiviteter i vardagen. Kunden önskar kvinnliga assistenter. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Det är viktigt för kunden att du har vana vid djur samt att du inte röker.
Körkort och egen bil är ett krav då du som assistent kommer att köra kundens bil i tjänsten och det inte är möjligt att pendla till arbetet på annat sätt än med egen bil.
Arbetstiderna är vanligtvis kl. 07.00-19.00 respektive kl. 09.00-17.00, variation kan förekomma. Du kommer att ingår i ett härligt team av assistenter! Tjänsten vi erbjuder är tidsbegränsad visstidsanställning ca 80-90% under ordinarie assistents föräldraledighet från och med mars 2021. Vi söker även assistenter för timanställning omgående.
Intervjuer kommer att ske fortlöpande under rekryteringen. Gedigen introduktion sker innan du börjar arbeta så att både du och kunden känner trygghet. Tillträde till tjänsten i mars 2021 men vi ser gärna att introduktion kan påbörjas så snart som möjligt.
Är det dig vi söker till gruppen? Tveka inte utan skicka in din ansökan på en gång!
Artiklar i detta ämnet
- Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor
Kontaktpersoner på detta företaget
Charlotta Stavenow
0462726632
Karin Brange
046-272 66 33
Kundansvarig Karin Brange
046-272 66 33
Kundansvarig Emma Wernebjer Cervinus
031 389 66 41
Charlotta Stavenow
046-272 66 32
Kundansvarig Henrik Lennartsson
046 272 66 31
Kundansvarig Kristin Persdotter
054 771 66 62
Kundansvarig Hanna Lundberg
054 -771 66 61
Kundansvarig Hanna Lundberg
054 771 66 61
Kundansvarig Sofia Hansén
08 572 366 20