Unga supporttekniker till ServiceDesk

Arbetsbeskrivning

Experis IT erbjuder kompetensförsörjning av chefer och specialister inom IT via konsultverksamhet, rekrytering och projektlösningar. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om människans potential får vi såväl individer som verksamheter att växa och utvecklas. Experis IT finns på ett 30-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över.

Arbetsbeskrivning
Detta uppdrag handlar om att sitta i en ServiceDesk dit kunder och användare ringer och ber om hjälp med olika ärenden som byte av lösenord, få ett nytt konto med olika rättigheter, felsökning av olika applikationer och system. Arbetet sker i Windowsmiljö och som person bör man ha ett genuint Data/IT intresse, kunna Windows 7, Officepaketet, Outlook, samt lite om skrivare, mobiltelefoner, Active Directory. Även lite hårdvara som nätverkskort, ljudkort, bildskärmar och kringutrustning är bra att kunna. Uppdraget kräver att man är social och utåtriktad och kan hantera stress och olika typer av människor samt att man är strukturerad och har ordning och kontroll på saker. Uppdraget är på ett stort globalt företag i Göteborg och startar under hösten 2013.

Vem är du?
Vi söker nu för detta uppdrag flera supporttekniker som är intresserad av data och IT och som blir stimulerad av att hjälpa andra. Du har tidigare erfarenhet av arbetat med IT och support av Windows 7. Vi tror att du söker ett arbete där du får ingå i ett sammanhang, lära dig nya saker och få möjligheten att vidareutveckla dig inom supportyrket, ta eget ansvar och få möjligheten att visa vad du har att erbjud i en IT och supportorganisation.

Krav
Körkort
Arbetat med support av Windows 7
Minst 6 månaders arbetslivserfarenhet
Behärskar svenska och engelska i tal och skrift

Vi värdesätter om du har följande egenskaper:
Vilja lära och uppnå resultat
Kommunikativ
Flexibel
Hängiven
Initiativtagande

Vad kan vi erbjuda dig?
Som konsult på Experis erbjuds du möjligheten att utveckla dina kunskaper i uppdrag hos några av Sveriges största företag inom flera olika branscher. Vi har höga förväntningar på dig, men i gengäld erbjuder vi dig goda utvecklings- och karriärmöjligheter inom ett expansivt och lönsamt konsultföretag.

Rätt uppdrag, på rätt plats, med stora möjligheter till fortsatt utveckling!
Som konsult på Experis får du ett varierande arbetsliv i spännande uppdrag hos intressanta kunder. Vi är specialiserade på karriärer för konsulter och underkonsulter och ger dig möjligheten att arbeta utomlands genom vårt nätverk på 57 kontor i 17 länder.
Vi vet vad som är viktigt för dig. Experis har kontor över hela världen, med djup kunskap inom ditt område. Det finns alltså stora möjligheter att vi har det perfekta uppdraget för just dig och din karriär.

Ansökan
Ansöker gör du med registrerat CV på www.experis.se.
Eventuella frågor besvaras av Jan Hansson på mail till jan.hansson@se.experis.com
Urval och intervjuer kommer att ske löpande, så skicka in din ansökan snarast möjligt.
Sista ansökningsdag är 29 september 2013.

Kontaktpersoner på detta företaget

Jovanka Praizovic
+46 8 508 954 45
Elin Hedberg
08-508 954 39
Susanne Bostam-Edin
08-508 954 63
Ann-Catrine Snis
08-50895453
Jan Falck
08-50895444
Annica Karlsen

Peter Westberg

Johanna Di Sivo
+46 8 508 954 34
Liselotte Sundberg
+46317086785
Camilla Edbom
018-18 59 82

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Experis IT Stockholm
  • 5 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Enligt överenskommelse
  • Publicerat: 6 september 2013

Besöksadress

Norra Kungsgatan 3
None

Postadress

BOX 1125
Stockholm, 11181

Liknande jobb


24 december 2024

23 december 2024

IT-supporttekniker till myndighet i Stockholm

IT-supporttekniker till myndighet i Stockholm

23 december 2024

23 december 2024