OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om UNICEF Sverige
Vårt syfte är att ska skapa en bättre värld för alla barn, både i Sverige och utomlands. Vi vet att det går att förändra världen till det bättre och vi vet hur man gör. Över hela världen kämpar vi i slumområden, flyktingläger och avlägsna byar för att alla barn ska få den barndom de har rätt till. Barnkonventionen styr vårt arbete och varje dag hjälper vi miljontals barn att överleva och utvecklas. Bebisar vaccineras mot dödliga sjukdomar. Allt fler flickor får gå i skolan. Barnsoldater befrias. Familjer återförenas efter katastrofer.
UNICEF Sverige är just nu som organisation inne i en stor förändringsresa där målet är att öka insamlade medel genom ett förstärkt digitalt och analytisk arbetssätt. I detta arbete behöver vi nya roller som alla blir nyckelspelare. Låter detta intressant och lockande? Sök några av Sveriges just nu mest spännande digitala tjänster!
Om tjänsten:
Som Social Media Manager ansvarar du för UNICEF Sveriges strategi och kommunikation i sociala medier (FB, IG, Twitter och LinkedIn och Youtube). Du säkerställer att samtligt innehåll och alla budskap ligger i linje med Unicefs värderingar, varumärkesplattform och ”tone of voice”, strategi samt att respektive kanals syfte är i fas med övrig kommunikation. Du ansvarar även för att kontinuerligt utvärdera kanalernas resultat och dess syfte. Du skapar och publicerar innehåll och koordinerar arbetet med övriga stakeholders i organisationen.
Det här är en nyckelposition inom UNICEF Sverige och ambitionerna är höga. Vi ser gärna att du tar en aktiv roll i den här positionen med syfte att hjälpa till att lyfta hela organisationen i ett mer digitalt arbetssätt och ta fram den bästa strategin på marknaden. Rollen rapporterar till CDO på UNICEF Sverige.
I korthet kommer du vara ansvarig för:
Ta fram och underhålla strategi och KPI: er för UNICEFs sociala medier
Säkerställ att hela UNICEF Sverige arbetar efter uppsatta strategier
Ta fram och publicera innehåll anpassat för olika segment som stärker lojalitet och bidrar till ökad insamling och engagemang
Ansvarar för kris och katastrofhantering i sociala medier
Analysera och säkerställa att insikter används och åtgärder genomförs med syftet att kontinuerligt förbättra de uppsatta målen genom att testa, förbättra och optimera genom nya initiativ.
Din profil och nyckelkompetenser:
Vi letar efter dig som har kompetens och intresse för digital utveckling och trender inom Sociala Medier. Du har erfarenhet av att ta fram strategier för Sociala Medier, ett starkt affärssinne och god förståelse för hur Sociala Medier påverkar hela verksamheten. Du har arbetat i en liknande roll tidigare och har erfarenhet av att arbeta i sociala annonsplattformar, såsom Facebook Ads Manager. Erfarenhet av projektledning och analysarbete i Google Analytics är meriterande.
Erfarenhet:
Högskoleutbildning el. motsvarande
5 års relevant arbetslivserfarenhet varav minst 2 år på strategisk nivå.
Placering & start
Tjänsten är placerad på UNICEF Sveriges huvudkontoret i Stockholm och tillträde sker enligt överenskommelse.
Kontakt & ansökan
Sök redan idag! Vi tillämpar löpande urvalsarbete och uppmanar dig att skicka din ansökan snarast för att säkerställa att den kommer med i processen. Ansökan stänger den 14 november 2021. Sök genom att klicka på "Skicka in ansökan"-knappen.
Kontaktpersoner på detta företaget
Projektledare insaml André Wedin
0725851522