OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ett internationellt storbolag som är ett av de ledande bolagen globalt inom sin genre söker nu nya medarbetare som vill få chansen till att göra karriär i arbetslivet.
Som kundservice handläggare erbjuder bolaget dig en stabil grundlön + bonusar vid goda prestationer, men framförallt en grundläggande utbildning om allt vad jobbet går ut på och vad som krävs av dig för att du ska lyckas. Du behöver därav ej nödvändigtvis besitta akademisk utbildning eller ha långvarig arbetslivserfarenhet för att ansöka, det är självklart ett plus dock. Vi söker huvudsakligen att du som person och arbetsmänniska är seriös, serviceinriktad och har social kompetens. Samtidigt som du är bekväm med att jobba emot gemensamma mål.
Om tjänsten
Som kundservice handläggare arbetar du inom B2B-sektorn med redan befintliga samarbetspartners och kunder till bolaget. Kontakten är fördelad 50/50 via telefon och e-post, vilket således kräver grundläggande datorkunskaper. Generellt sätt så går den dagliga arbetsuppgiften ut på att svara på allmäna frågor, vägleda kunden genom fakturor, förklara kontrakt eller ge support till kunden om den står inför tekniska problem.
Denna avdelning är aktiv varje dag (må-sön) 09:00 till 19:00 och du kommer att arbeta 100% / 40 timmar i veckan (fem 8-timmarsskift) inom ovan nämnda tidsramar. Varje månad kommer du att ha möjligheten att i viss mån kunna påverka schemaläggningar för nästkommande månad och meddela oss om du föredrar att arbeta till exempel mer morgon eller kväll, mindre helger etc.
Tjänsten är belägen i Riga, en stad som vuxit fram som en av norra europas metropoler för företag på senare år. Trots att Riga numera är en stad med 1 miljon invånare och har god levnadsstandard så är levnadskostnaderna fortsatt 35% lägre än i tex Stockholm. En flygbiljett Stockholm - Riga kostar endast ett par hundralappar och flygturen tar inte längre än en timme från att du lyft till att du har landat. Du har betalt boende första månaden på hotell centralt i staden och vi ser även till så att du hämtas upp och skjutsas till hotellet direkt vid ankomst. Vi assistera dig även med självklara saker som upprättande av sjukförsäkring och bankkonto etc.
Goda karriärsmöjligheter
Då bolaget är ledande inom sin genre och har stark närvaro i flera länder i europa så öppnar det även för att vid goda prestationer få möjligheten att vidareutvecklas inom bolaget. Vi är stolta över att över cirka 95% av alla kollegor börjat arbeta i vårt företag som inom kundservice och dhar därefter klättrat upp för karriärstegen till alla andra befattningar som tex - kvalitetsanalytiker, teamledare, produktspecialist eller manager för kundtjänst - vi rekryterar som oftast internt och vi meddelar alltid våra kollegor som redan arbetar med oss när möjlighet att ansöka om dessa tjänster finns.
Ta chansen och ansök idag genom att ladda upp ditt CV eller alternativt skriva några rader om dig själv som person, så kontaktar vi dig inom 48h för en intervju.
#jobbjustnu