OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi skapar bättre levnadsvillkor för människor. Vi gör det genom att bidra till en mer hållbar framtid med våra tekniska innovationer. Vi älskar det vi håller på med och vi är väldigt bra på det vi gör. Men nu vill vi bli ännu bättre! Vi söker en passionerad Unit Manager till Lagret i Tumba. Så, vad ska du göra idag?
Who you are
Lagret är en del av Distributionscentret i Tumba som förser Alfa Lavals säljbolag/kunder globalt med reservdelar för bl a separatorer, dekantrar & filter. Vårt ansvar omfattar flertalet olika moment, från godsmottagning till skeppning. Avdelningen är en del av den globala Warehouse Processen inom Product Group Parts och är beläget i Tumba.
Vi söker nu en Warehouse Unit Manager som har ett högt intresse och längre erfarenhet att arbeta med människor, att leda en större verksamhet samt ett stort intresse och engagemang och fokus på ständiga förbättringar.
Om jobbetSom Warehouse Unit Manager är din primära uppgift att leda ditt team i enlighet med de mål som sätts för verksamheten. Utifrån detta sedan skapa strategiska- och operativa planer kort- och lång sikt. Internt också viktigt att utveckla samarbete och arbetssätt mellan gränssnitt inom DC Tumba.
Du kommer att självständigt driva och ansvara för arbetet inom gruppen, och du har ytterst ansvar för 3 direktrapporterande chefer (som har personalansvar för totalt ca 60 medarbetare), samt en med rollen business & project support. Du kommer att coacha och stötta dina medarbetare och arbeta med en kontinuerlig förbättring av kvalitet och effektivitet samt utveckla verksamheten med högt fokus på ökad kundnöjdhet. Att utveckla personalen och att skapa en god teamkänsla är andra viktiga delar av ditt arbete. Du ingår i Alfa Laval DC Tumbas ledningsgrupp och rapporterar till Factory Manager.
Vem är du? För att lyckas i arbetsuppgiften är du trygg ledare med hög integritet, du har minst 5 års erfarenhet inom ledande befattning, gärna från ett stort/medelstort företag. Du har en länge erfarenhet inom logistik/ledning och/eller akademisk utbildning inom lager-logistik och/eller supply chain.
Du är ödmjuk, lyhörd, rak och tydlig i ditt uppträdande och har förmåga att skapa ett bra arbetsklimat och en god stämning i dina team. Vi söker dig som ser möjligheter till utveckling när andra ser problem och som vill verka i en verksamhet där utveckling är i fokus.
Du är drivkraftig, självständig och du har en god förmåga att se både helhet och dess delars betydelse. Du är en relationsbyggare som är duktig på att nätverka. Du kommunicerar flytande på både svenska och engelska. Värdefullt för rollen är även god kunskap gällande LEAN.
På Alfa Laval är säkerhet vår viktigaste prioritering och vi ser därför att du har en god kunskap inom arbetsmiljö och tar ett stort ansvar när det gäller dina medarbetares välbefinnande. Du har erfarenhet att arbeta samarbeta fackliga organisationer.
Vi erbjuder digVi erbjuder dig en utmanande tjänst i ett internationellt, öppet och vänligt klimat där vi hjälper varandra att utvecklas och att skapa värde för våra kunder. För mer information om tjänstenMonika Pileus, Vice President Operations, 072 223 88 01, Monika.pileus@alfalaval.com
Facklig informationSusanne Jonsson, Akademikerna, 0704 537 225Bruno Smolic, Unionen, 0708 525 217Kenneth Widerström, Ledarna, 0708 525 217Afshin Majd, IF Metall, 0733 675 405
Välkommen med din ansökan senast den 9:e Januari 2019.
What about the job
Kontaktpersoner på detta företaget
Ylva Ledin
Elin Lindquist
Åsa Ransmyr
+46 733665317
Madeleine Obradovic
046-366500
Kim Knudsen
709366521
Lina Johannesson
*
Lina Johannesson
Erik Schulz
Caroline Ambuhm
Annika Gummesson