Universitetsadjunkt i medieteknik

Arbetsbeskrivning

Blekinge Tekniska Högskola, BTH, är en av Sveriges tydligast profilerade högskolor med visionen att vara en globalt attraktiv kunskapscommunity inom tillämpad IT och innovation för hållbar tillväxt. Här samsas teknik med ekonomi, samhällsvetenskap, hälsa och vård samt kultur och kommunikation. BTH bedriver utbildning och forskning på hög internationell nivå där lärandet står i centrum för såväl studenten, läraren som forskaren. Blekinge Tekniska Högskola startade 1989 och har idag fler än 8 000 registrerade studenter och drygt 550 anställda. BTH har full examinationsrätt inom vetenskapsområdet teknik. Vårt huvudcampus ligger i Karlskrona där verksamheten inryms i nya lokaler med havet som närmaste granne. BTH:s campus i Karlshamn ligger även det vid havet. Utmärkande för BTH är det nära samarbetet med näringsliv och samhälle vilket genomsyrar både forskning och utbildning på såväl regional, nationell som internationell nivå. Forskning utgör en tredjedel av vår verksamhet. Sedan den 1 september 2008 är BTH en klimatneutral högskola. Besök oss gärna på www.bth.se ARBETSUPPGIFTER I arbetsuppgifterna ingår undervisning, handledning och utvecklingsarbete samt planering av kurser med inriktning mot digital spelteknik. KVALIFIKATIONER Behörighetskrav: Behörig att anställas som adjunkt är den som 1.har avlagd examen från grundläggande högskoleutbildning inom för anställningen relevant ämne eller har motsvarande kompetens 2.har genomgått högskolepedagogisk utbildning eller på annat sätt förvärvat motsvarande kunskaper 3.har visat pedagogisk skicklighet Bedömningsgrunder och avvägningen mellan dessa: Speciell vikt läggs vid (viktigaste först): .Dokumenterad pedagogisk skicklighet i undervisning inom spelteknik på högskolenivå. .Dokumenterad erfarenhet av spelutveckling i små, självständiga team. .Dokumenterad erfarenhet av kvalificerad teknisk handledning och processhandledning i kreativa gestaltande projekt. .Bred erfarenhet av eget spelande i olika spelgenrer samt egen produktion av digitala spel. .Dokumenterad erfarenhet av olika grafik API:er (till exempel DirectX 9 och DirectX 10) och utvecklingsplattformar (som till exempel XNA 4.0). .Dokumenterad erfarenhet av ljudmotorer samt skriptning och implementering av dessa. (Till exempel FMOD och XACT). .Dokumenterad erfarenhet av objektorienterad programmering samt programspråken C++ och C#. .Visad samarbetsförmåga och flexibilitet då innehavaren förutsätts fungera väl gentemot både lärar- och studentgrupper. .Goda kunskaper i svenska och engelska.

Sammanfattning

Liknande jobb


Universitetsadjunkt i medie- och kommunikationsvetenskap

Universitetsadjunkt i medie- och kommunikationsvetenskap

30 september 2024

26 september 2024