OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Blekinge Tekniska Högskola, BTH, är en av Sveriges tydligast profilerade högskolor med visionen att vara en globalt attraktiv kunskapscommunity inom tillämpad IT och innovation för hållbar tillväxt. Här samsas teknik med ekonomi, samhällsvetenskap, hälsa och vård samt kultur och kommunikation. BTH bedriver utbildning och forskning på hög internationell nivå där lärandet står i centrum för såväl studenten, läraren som forskaren. Blekinge Tekniska Högskola startade 1989 och har idag fler än 8 000 registrerade studenter och drygt 550 anställda. BTH har full examinationsrätt inom vetenskapsområdet teknik. Vårt huvudcampus ligger i Karlskrona där verksamheten inryms i nya lokaler med havet som närmaste granne. BTH:s campus i Karlshamn ligger även det vid havet. Utmärkande för BTH är det nära samarbetet med näringsliv och samhälle vilket genomsyrar både forskning och utbildning på såväl regional, nationell som internationell nivå. Forskning utgör en tredjedel av vår verksamhet. Sedan den 1 september 2008 är BTH en klimatneutral högskola. Besök oss gärna på www.bth.se ARBETSUPPGIFTER Tjänsten innefattar undervisning/handledning, utveckling och planering av utbildningar och kurser. I befattningen ingår också medverkan i sektionens inre arbete och pedagogiska utveckling samt kunskapsuppbyggnad inom pedagogikämnet vid BTH. Undervisningen bedrivs inom ämnesområdet pedagogik med profil mot lärande, utveckling och kommunikation. Delar av undervisningen bedrivs med IT-stöd. KVALIFIKATIONER Behörighetskrav Behörig att anställas som adjunkt är den som 1.har avlagd examen från grundläggande högskoleutbildning inom för anställningen relevant ämne eller har motsvarande kompetens 2.har genomgått högskolepedagogisk utbildning eller på annat sätt förvärvat motsvarande kunskaper 3.har visat pedagogisk skicklighet Bedömningsgrunder och avvägningen mellan dessa Speciell vikt läggs vid: Avlagd examen från grundläggande högskoleutbildning i pedagogik samt gärna erfarenhet av andra samhällsvetenskapliga ämnen. Erfarenheter inom områdena lärande, utveckling och förändring i organisationer. Erfarenhet av IT-baserad distansundervisning. Visad samarbetsförmåga och flexibilitet då innehavaren förutsätts fungera väl gentemot både lärar- och studentgrupper.