OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Institutionen för hälsovetenskaper har verksamhet på Campus Sundsvall och Campus Östersund. Verksamheten utbildar och forskar inom en rad ämnen, där fokuset är människan, hälsa och välmående.
Institutionen erbjuder kurser, grundutbildningar och utbildning på avancerad nivå. Våra grundutbildningsprogram är folkhälsovetenskapliga programmet, idrottsvetenskapligt program, programmet för psykisk hälsa/ohälsa, programmet för hälsa och rehabilitering i arbetslivet samt sjuksköterskeutbildning. Forskningen är mångvetenskaplig och bedrivs inom ämnena folkhälsovetenskap, idrottsvetenskap, medicinsk vetenskap, omvårdnad och rehabiliteringsvetenskap, samt vid Nationellt vintersportcentrum (NVC).
Arbetsuppgifter:
Ämnet idrottsvetenskap rekryterar en universitetsadjunkt med inriktning mot personlig träning, tillämpad idrottsfysiologi och träningslära där den sökande måste ha förmåga att kunna undervisa på svenska.
Undervisningsformen inom idrottsvetenskap är campusbaserad, med vissa distanskurser. I anställningen ingår också arbetsuppgifter av administrativ karaktär. Möjligheter till kompetensutveckling finns inom ramen för anställningen enligt gällande kollektivavtal och lokala riktlinjer.
Behörighet och bedömningsgrunder:
De sökande skall bedömas utifrån pedagogisk skicklighet och stor vikt skall läggas vid meriter inom de ämnesområden som anges av anställningens inriktning. För behörighet krävs en kandidatutbildning i idrottsvetenskap, idrottsmedicin eller motsvarande. Meriterande är också vidareutbildning, erfarenhet från undervisning eller forskning inom dessa ämnen på högskola och universitet. Därutöver beaktas administrativ skicklighet såsom kursansvar och kursutveckling, pedagogisk utbildning, liksom erfarenhet och intresse av samverkan såväl lokalt som globalt. Erfarenhet av arbete som personlig tränare eller giltig PT-licens är meriterande.
Personliga förmågor:
Vi ser att du är en person som har god förmåga att ta egna initiativ och att arbeta självständigt, samt leda utveckling inom dina kurser med energi och en reflektiv pedagogisk insikt. Andra egenskaper som vi lägger vikt vid är att du är resultatinriktad, tydlig i kommunikationen med andra och har god samarbetsförmåga.
Handläggning:
Beredning av anställningen följer de former som anges i högskoleförordningens 4 kap. och fortgår i enlighet med den https://www.miun.se/anstallningsordning
Anställning och tillträde:
Vikariat på 60% under 5 månader, med start 1 februari 2023.
Anställningsort: Östersund.
Lön: Individuell lönesättning tillämpas.
Information:
Närmare upplysningar lämnas av proprefekt, Mikael Nordenmark +46 10 142 85 15 och ämnesföreträdare, Marko Laaksonen, +46 10 142 83 84. Se även institutionens hemsida https://www.miun.se/mot-mittuniversitetet/Organisation/institutioner/hov/
Välkommen med din ansökan via vårt rekryteringssystem senast 2023-01-09!
Mittuniversitetet, med campus både i Sundsvall och Östersund, är ett lärosäte med närhet till studenter, kollegor och det omgivande samhället. Samtidigt befinner vi oss intill hav, skog och fjäll vilket skapar förutsättningar för en fantastisk livskvalitet. Här skapas ny kunskap genom internationellt framgångsrik forskning och utbildningar som bidrar till samhällsutvecklingen. På så sätt medverkar vi till en hållbar framtid och en bättre värld.
Som anställd vid Mittuniversitetet ska du kunna förena arbete med fritid och ha en bra balans i livet. Vi erbjuder bland annat flexibla arbetstider, stöd för friskvårdsaktiviteter, löneutfyllnad vid föräldraledighet och sjukdom. Du får också generöst med semesterdagar.
Välkommen till ett universitet där människor möts, inspireras och tänker nytt.
Mittuniversitetet arbetar aktivt för lika villkor och strävar efter att ta tillvara de kvaliteter som mångfald och jämställdhet ger verksamheten. Dina personuppgifter behandlas och sparas enligt dataskyddsförordningen. Vi tar gärna emot frågor från dig som är intresserad av att jobba hos oss men tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.