OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Blekinge Tekniska Högskola, BTH, är en av Sveriges mest profilerade högskolor där tillämpad och hållbar utveckling står i fokus. Högskolan har en unik kombination av teknik och andra områden som ekonomi, hälsa och vård, humaniora och samhällsvetenskap. BTH bedriver utbildning och forskning på hög internationell nivå. Lärandet står i centrum för såväl studenten, läraren som forskaren. BTH startade 1989 och har drygt 7300 registrerade studenter och cirka 500 anställda. BTH har full examinationsrätt inom vetenskapsområdet teknik. BTH finns i Karlskrona, Ronneby och Karlshamn och har ett omvittnat välutvecklat samarbete med näringsliv och samhälle, både avseende forskning och utbildning på såväl regional, nationell och internationell nivå. Forskning utgör en tredjedel av verksamheten. Huvudcampus ligger i Karlskrona. Den 1 juli 2010 kommer verksamheten i Ronneby att flyttas till Karlskrona. Sedan 1 september 2008 är BTH en klimatneutral högskola. ARBETSUPPGIFTER Med placering vid sektionen för ingenjörsvetenskap i Karlskrona.Undervisning på förutbildningsnivå och grundläggande högskolenivå i matematik och fysik, både på campus och på distans. Dessutom ingår undervisning på lärarfortbildningskurser i matematik och fysik och deltagande i olika didaktiska projekt riktade mot grundskolor och gymnasier i regionen. KVALIFIKATIONER Behörighetskrav Behörig att anställas som adjunkt är den som 1. har avlagd examen från grundläggande högskoleutbildning inom för anställningen relevant ämne eller har motsvarande kompetens 2. har genomgått högskolepedagogisk utbildning eller på annat sätt förvärvat motsvarande kunskaper 3. har visat pedagogisk skicklighet Avvägningen mellan bedömningsgrunderna: Speciell vikt läggs vid (viktigaste först): . Kvalitet och bredd på undervisningsmeriter (med bredd avses erfarenhet från gymnasieskola/högskola/lärarfortbildning samt campus/distansutbildning) . Visad samarbetsförmåga och flexibilitet inom lärar- och studerandegrupper . Erfarenhet från olika didaktiska samarbeten mellan högskola och grundskola/gymnasieskola inom ämnesområdet matematik/fysik