OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Blekinge Tekniska Högskola, BTH, är en av Sveriges tydligast profilerade högskolor med visionen att vara en globalt attraktiv kunskapscommunity inom tillämpad IT och innovation för hållbar tillväxt. Här samsas teknik med ekonomi, samhällsvetenskap, hälsa och vård samt kultur och kommunikation. BTH bedriver utbildning och forskning på hög internationell nivå där lärandet står i centrum för såväl studenten, läraren som forskaren.
Blekinge Tekniska Högskola startade 1989 och har idag fler än 8 000 registrerade studenter och drygt 550 anställda. BTH fick 1999 universitetsstatus inom vetenskapsområdet teknik, och bedriver forskarutbildning inom områdena ”IT med tillämpningar” och ”Planering och management”.
Vårt huvudcampus ligger i Karlskrona där verksamheten inryms i nya lokaler med havet som närmaste granne. BTH:s campus i Karlshamn ligger även det vid havet.
Utmärkande för BTH är det nära samarbetet med näringsliv och samhälle vilket genomsyrar både forskning och utbildning på såväl regional, nationell som internationell nivå. Forskning utgör en tredjedel av vår verksamhet.
Sedan den 1 september 2008 är BTH en klimatneutral högskola.
Besök oss gärna på www.bth.se
ARBETSUPPGIFTER
Arbetsbeskrivning:
I anställningen ingår undervisning på kandidat -eller magisternivå , främst inom området "Datavetenskap / Utveckling av digitala spel" (föreläsningar och praktiska moment som laborationer och projekt). Handledning av studenter inom ämnesområdet kan också ingå. Anställningen avser undervisning inom program i digital spelutveckling. Positionen är riktad till 3D-programmering och scripting. Undervisning kan också förväntas i angränsande områden. Positionen kan också innehålla administrativa uppgifter samt utveckling av kurser, nya och befintliga.
Behörighetskrav:
- Examen på avancerad nivå eller motsvarande kompetens eller annan skicklighet som är av betydelse med hänsyn till anställningens ämnesinnehåll och de arbetsuppgifter som ska ingå i anställningen, dels har genomgått högskolepedagogisk utbildning.
Avvägningen mellan bedömningsgrunderna:
Som bedömningsgrund ska gälla vetenskaplig och pedagogisk skicklighet i lika mån.
KVALIFIKATIONER
Särskild meriterande är:
- Kvalitet och bredd på undervisning, kursutveckling och genomförande
- Undervisningserfarenhet av grafikprogrammering (C++, OpenGL 4 +, realtidsgrafik)
- Erfarenheter från MEL , C#, Python, Lua, GLSL
- Kunskaper i spelmotorutformning och genomförande
- Kompetens i parallelalgoritmer, hårdvara och matematik relevanta för ämnesområdet
- Goda kunskaper i svenska och engelska
- God kommunikations-och samarbetsförmåga
Önskvärda kvalifikationer :
- Erfarenheter från Maya/3DS Max
- Kunskaper inom datorgrafik
- Erfarenhet av riggning och animering
- Erfarenhet av skript för animering
Initialt ska den sökande ska kunna undervisa på engelska eller svenska. Det förväntas att den sökande är villig att förvärva kunskaper i svenska för att senare kunna undervisa på svenska (inom tre år).