OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Målet för Högskolan i Borås är att bli Sveriges första professionsuniversitet, med en ny doktorsutbildning som tillvaratar och utvecklar både vetenskaplig och förtrogenhetsbaserad kunskap.Högskolan har 11 000 studenter och 600 anställda.Vårt moderna campus är beläget i centrala Borås.Forskning och utbildning bedrivs inom profilområdena textil och design, biblioteks- och informationsvetenskap, vård och omsorg, lärarutbildning, ekonomi/informatik samt teknik.Högskolan i Borås värdesätter de kvaliteter som en jämn köns- och åldersfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.
Högskolan i Borås
Institutionen för data- och affärsvetenskap söker
Universitetslektor i företagsekonomi, inriktning marknadsföring
Dnr 842-07-40
Som universitetslektor kommer du att arbeta med undervisning i kurser med inriktning mot marknadsföring i utbildning på grundläggande och avancerad nivå samt inom uppdragsutbildning.Administrativa uppgifter utöver kursansvar kan tillkomma.Möjligheter till egen forskning och kompetensutveckling finns inom ramen för anställningen enligt gällande kollektivavtal och lokala riktlinjer.I arbetsuppgifterna ingår medverkan i uppbyggnad av forskningsverksamhet inom ämnesområdet samt institutionens forskningsprofil, handels- och tjänsteutveckling, även i samarbete med andra institutioner vid högskolan, t.ex. Textilhögskolan.Särskilt fokus riktas mot små/medelstora handels- och tjänsteföretag.I arbetsuppgifterna ingår också deltagande i institutionens internationaliseringssträvanden.
Behörig för anställning som universitetslektor är den som har avlagt doktorsexamen i företagsekonomi eller har motsvarande vetenskaplig kompetens, har visat pedagogisk skicklighet samt genomgått högskolepedagogisk utbildning eller på annat sätt förvärvat motsvarande kunskaper.För en tillsvidareanställning inom Högskolan i Borås krävs genomgången utbildning i högskolepedagogik 15 hp.Kursen kan läsas inom de första två anställningsåren.
Med inriktningen mot marknadsföring avses kompetenser inom, eller erfarenhet av konsumentbeteende, marknadsundersökningar, relationsmarknadsföring och "brand management".Vid tillsättningen skall lika vikt fästas vid vetenskaplig och pedagogisk skicklighet, varvid stor vikt läggs vid meriter inom de ämnesdelar som anges av anställningens inriktning.Erfarenheter från undervisning på engelska och annan relevant yrkesverksamhet är meriterande.
För information om Högskolan i Borås se www.hb.se
Till ansökan märkt med dnr, bifogas styrkt merit- och tjänsteförteckning samt skriftlig redogörelse både för den vetenskapliga och pedagogiska verksamheten, dokumentation av lärarskickligheten inkl en självvärdering, en publikationslista samt högst sju publicerade arbeten eller andra meriter man vill åberopa.Samtliga ansökningshandlingar och skrifter inlämnas i 3 exemplar.Eventuell begäran att anställas som professor skall redovisas tydligt i ansökan.
Högskolan har utarbetat en meritportfölj till hjälp för den sökande när meriter redovisas.Meritportföljen finns på hemsidan under lediga tjänster.Ansökningshandlingar med referenser och löneanspråk samt en förteckning över de bisysslor som sökanden ämnar utöva under anställningen skall vara högskolan tillhanda senast 2007-12-16 under adress:
Högskolan i Borås
Registrator
501 90 BORÅS