OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Blekinge Tekniska Högskola, BTH, är en av Sveriges mest profilerade högskolor där tillämpad och hållbar utveckling står i fokus. Högskolan har en unik kombination av teknik och andra områden som ekonomi, hälsa och vård, humaniora och samhällsvetenskap. BTH bedriver utbildning och forskning på hög internationell nivå. Lärandet står i centrum för såväl studenten, läraren som forskaren. BTH startade 1989 och har drygt 7300 registrerade studenter och cirka 500 anställda. BTH har full examinationsrätt inom vetenskapsområdet teknik. BTH finns i Karlskrona, Ronneby och Karlshamn och har ett omvittnat välutvecklat samarbete med näringsliv och samhälle, både avseende forskning och utbildning på såväl regional, nationell och internationell nivå. Forskning utgör en tredjedel av verksamheten. Huvudcampus ligger i Karlskrona. Den 1 juli 2010 kommer verksamheten i Ronneby att flyttas till Karlskrona. Sedan 1 september 2008 är BTH en klimatneutral högskola. ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter: Anställningen omfattar undervisning/handledning, utveckling och planering av utbildningar och kurser, medverkan i sektionens inre arbete och pedagogiska utveckling samt kunskapsuppbyggnad inom psykologiämnet vid BTH. Kursverksamhet bedrivs både inom samhällsvetarprogrammet för lärande, utveckling och kommunikation samt inom fristående kurser med inriktning mot arbetspsykologi och kognitionspsykologi. Delar av undervisningen kan komma att bedrivas med IT-stöd. Utrymme för forskning med anknytning till BTH och psykologiämnets profil vid Managementhögskolan, kan eventuellt erbjudas inom tjänsten. KVALIFIKATIONER Behörighetskrav: Behörig att anställas som universitetslektor är den som har 1. avlagd doktorsexamen eller har motsvarande vetenskaplig kompetens eller har någon annan yrkesskicklighet som är av betydelse med hänsyn till anställningens ämnesinnehåll och de arbetsuppgifter som skall ingå i anställningen. 2. genomgått högskolepedagogisk utbildning eller på annat sätt förvärvat motsvarande kunskaper samt 3. dokumenterad pedagogisk skicklighet och erfarenhet från undervisning på högskolenivå. Bedömningsgrunder och avvägningen mellan dessa: Speciell vikt läggs vid: ? Bred erfarenhet av kursutveckling och undervisning inom ämnet psykologi. ? Erfarenhet av forsknings- och utvecklingsarbete. ? Erfarenhet av IT-baserad distansundervisning ? Visad samarbetsförmåga och flexibilitet då innehavaren förutsätts fungera väl gentemot både lärar- och studentgrupper.