OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Blekinge Tekniska Högskola, BTH, är en av Sveriges mest profilerade högskolor där tillämpad och hållbar utveckling står i fokus. Högskolan har en unik kombination av teknik och andra områden som ekonomi, hälsa och vård, humaniora och samhällsvetenskap. BTH bedriver utbildning och forskning på hög internationell nivå. Lärandet står i centrum för såväl studenten, läraren som forskaren. BTH startade 1989 och har drygt 7300 registrerade studenter och cirka 500 anställda. BTH har full examinationsrätt inom vetenskapsområdet teknik. BTH finns i Karlskrona, Ronneby och Karlshamn och har ett omvittnat välutvecklat samarbete med näringsliv och samhälle, både avseende forskning och utbildning på såväl regional, nationell och internationell nivå. Forskning utgör en tredjedel av verksamheten. Huvudcampus ligger i Karlskrona. Den 1 juli 2010 kommer verksamheten i Ronneby att flyttas till Karlskrona. Sedan 1 september 2008 är BTH en klimatneutral högskola. ARBETSUPPGIFTER med placering i Karlskrona Tjänsten omfattar både undervisning och forskning. Andelen forskning i tjänsten är beroende på avdelningens/sektionens ekonomiska förutsättningar. Forskningen bör ligga i avdelningens/sektionens forskningsinriktning mot telekommunikationssystem, exempelvis prestanda- och tjänstekvalitetsfrågor, trafikmodeller, nätverks- och overlayprotokoll, nätverkssäkerhet samt mobil kommunikation. Undervisningen är på alla nivåer inom ämnesområdet elektroteknik med fokus på telekommunikationssystem. Undervisningen skall kunna hållas både på svenska och engelska. Anställningen kan innebära undervisningsuppdrag utomlands samt administrativa uppgifter. KVALIFIKATIONER Behörig att anställas som universitetslektor är den som har 1. avlagd doktorsexamen inom för anställningen relevant ämne eller har motsvarande vetenskaplig kompetens eller har någon annan yrkesskicklighet som är av betydelse med hänsyn till anställningens ämnesinnehåll och de arbetsuppgifter som skall ingå i anställningen. 2. genomgått högskolepedagogisk utbildning eller på annat sätt förvärvat motsvarande kunskaper samt 3. dokumenterad pedagogisk skicklighet och erfarenhet från undervisning på högskolenivå. Bedömningsgrunder samt avvägning mellan dessa: Vid tillsättning kommer lika vikt att fästas vid vetenskaplig och pedagogisk skicklighet. Speciellt beaktas: . Erfarenhet från forskning, undervisning och kursutveckling inom telekommunikationssystem . Kvalitet och bredd på undervisningsmeriter inom telekommunikationssystem . Visad samarbetsförmåga och flexibilitet . Dokumenterad förmåga att genomföra och utveckla aktuella arbetsuppgifter samt att bidra till en positiv utveckling av verksamheten