OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Blekinge Tekniska Högskola, BTH, är en av landets tydligast profilerade högskolor och bedriver utbildning och forskning på hög internationell nivå. Lärandet står i centrum för såväl studenten, läraren som forskaren. Hela Högskolan har fokus på Tillämpad IT och Hållbar utveckling av näringsliv och samhälle. BTH startade 1989 och har drygt 7000 registrerade studenter och knappt 500 anställda. Forskning utgör en tredjedel av verksamheten. BTH har full examinationsrätt inom vetenskapsområdet teknik. BTH finns i Karlskrona, Ronneby och Karlshamn och har ett omvittnat välutvecklat samarbete med näringsliv och samhälle. Besök gärna vår webbplats www.bth.se ARBETS- OCH ARBETSPLATSUPPGIFTER Arbetsuppgifter: I anställningen ingår undervisning på grundnivå främst inom sjuksköterskeprogrammet. Vid undervisningen används problembaserat lärande (PBL). Vidare ingår handledning, medverkan i seminarier och examinationer. I anställningen ingår också medverkan i kontinuerlig ämnes- och kursutveckling. Tjänstgöringen är delvis förlagd till den kliniska verksamheten. Forskningstid kan ingå i tjänsten. Viss undervisning kan ske på engelska. KVALIFIKATIONER Behörighetskrav: Behörig att anställas som universitetslektor är den som har 1. avlagd doktorsexamen inom för anställningen relevant ämne eller har motsvarande vetenskaplig kompetens eller har någon annan yrkesskicklighet som är av betydelse med hänsyn till anställningens ämnesinnehåll och de arbetsuppgifter som skall ingå i anställningen. 2. genomgått högskolepedagogisk utbildning eller på annat sätt förvärvat motsvarande kunskaper samt 3. dokumenterad pedagogisk skicklighet och erfarenhet från undervisning på högskolenivå. Bedömningsgrunder samt avvägning mellan dessa: De viktigaste bedömningsgrunderna rankas enligt följande 1. Dokumenterad forskning inom vårdvetenskap 2. Dokumenterad erfarenhet av att administrera utbildning samt kursansvar 3. Erfarenhet och intresse av PBL 4. Erfarenhet och intresse av nätbaserad undervisning 5. Genomfört eller deltagit i utvecklingsarbete inom vård och/eller pedagogik 6. Dokumenterad undervisning beträffande omfattning, bredd och nivå