OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Signalisten är Solna stads allmännyttiga bostadsstiftelse. Tillsammans med vårt helägda dotterbolag Solnabostäder äger och förvaltar vi ca 4000 lägenheter och ca 200 lokaler i fastigheter runt om i Solna.
Stora underhållsprojekt tillsammans med vårt Projekt 1000, som är ett uppdrag att bygga 1000 nya lägenheter i Solna fram till år 2025, ger Signalisten en spännande tid i en expansiv region med stora utmaningar.
Är du intresserad av att arbeta med upphandlings- och inköpsfrågor och vill vara med att utveckla Signalistens upphandlingsarbete? Då kan du vara den vi söker. Vi behöver stärka vårt team med en erfaren upphandlare som gärna delar med sig av sina kunskaper och är med och bygger upp vårt arbete.
Arbetsbeskrivning
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter
Som upphandlare så arbetar du med flera upphandlingar och uppgifter parallellt. Du ansvarar för kvalitetssäkringen av upphandlingarna samt medverkar vid tolkning och uppföljning av avtal.
Upphandling av projekt, avtal och konsulter inom allt som vår verksamhet behöver. Det kan vara allt från entreprenadupphandling till ny IT-leverantör och friskvård. Du får arbeta i hela inköpsprocessen innefattande analys, framtagande av förfrågningsunderlag, annonsering, utvärdering av anbud och avtalsvård.
I samarbete med avtalsägare och kvalitetsansvariga ska du sätta krav och ramar för att uppnå en så optimal och affärsmässig upphandling som möjligt. I detta ingår även att hantera processen för eventuella överprövningar, där vi tar stöd från specialiserade konsulter.
Varje dag möter våra medarbetare spännande verksamheter och ansvarar för rådgivning, genomförande, upphandlingar och inköp. Du kommer även att utgöra ett specialiststöd till organisationen inom upphandling och direktupphandlingsfrågor.
Tillsammans med dina kollegor ska du bidra med att utveckla upphandlingsarbetet på avdelningen. Ni ska utöver det se till att upphandlingsprocessen, styrdokument och rutiner revideras löpande.
Vi arbetar i E-avrop för att genomföra upphandlingar och i Evolution för dokumenthantering.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
För tjänsten relevant eftergymnasial utbildning, gärna akademisk.
God kunskap om LOU och dess tillämpning.
Minst ett års erfarenhet av att genomföra upphandlingar inom offentlig sektor.
Erfarenhet av något upphandlingsverktyg.
Meriterande om du har:
Erfarenhet av entreprenadupphandlingar.
Erfarenhet från projektledning, avtalsuppföljning och inköpsanalyser.
Personliga egenskaper
För att trivas i rollen behöver du vara målmedveten och på ett bra sätt kunna planera och organisera ditt arbete. Du slutför det som påbörjats och håller deadlines, du är noggrann och analytisk. Vidare trivs du att arbeta i en roll där du samarbetar med andra och fokuserar mot ett gemensamt mål men inte har några problem med att arbeta självständigt, du är gärna drivande och initiativrik. Vi tror att du är lösningsorienterad och snabbt hittar de bästa vägarna att ta dig an uppkomna problem. Du har en pedagogisk förmåga i både tal och skrift som gör att du med enkelhet skapar goda relationer och nätverk.
Vår avdelning präglas av stor vilja till erfarenhetsutbyte och samverkan. Vi värdesätter därför att du är prestigelös och delar med dig av dina erfarenheter och din kunskap. Du har även goda kunskaper i Office-paketet (främst Office 365) samt erfarenhet av och är trygg med att arbeta i digitala system. Du har mycket goda kunskaper i det svenska språket och har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift.
Välkommen till vår arbetsplats
Alla medarbetare får en egen utvecklingsplan för att stimulera och utmana till yrkesmässig och personlig utveckling så att vi tillsammans kan uppnå våra övergripande affärsmål. Vår värdegrund är en viktig plattform för vårt arbetssätt, vilket innebär att vi arbetar långsiktigt, är engagerade, kunniga och ansvarstagande!
Vi vill att alla medarbetare ska må bra och vara friska så därför satsar vi på hälsofrämjande insatser och förmåner såsom regelbundna hälsoundersökningar och friskvårdsbidrag.
Balans i både arbete och privatliv är viktigt. Vi erbjuder ett personalstöd som ger privatrådgivning inom juridiska, ekonomiska och psykosociala frågor. För att behålla den höga trivseln anordnar vi t.ex. sociala aktiviteter, både på arbetstid och efter arbetstid, där hela organisationen har möjlighet att träffas. Det är viktigt för oss att ha roligt på jobbet!
Vårt kontor ligger i ljusa fräscha lokaler centralt i Solna med några minuters gångavstånd till Solna Centrum, tunnelbana, bussar och tvärbana. Vi är en rökfri arbetsplats vilket innebär att det inte är tillåtet att röka på arbetstid.
Vill du veta mer om Signalisten?
Läs mer om vår arbetsplats och vad vi kan erbjuda dig på www.signalisten.se
Tillsättning
Tillsättning sker snarast enligt överenskommelse.
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Provanställning kan komma att användas.
Arbetstider
Arbetstider måndag-torsdag 08.00-17.00, fredag 08.00-15.00.
Enligt nuvarande rutin är det möjligt med distansarbete upp till 2 dagar/vecka om arbetet tillåter.
Ansökan
Registrera ditt CV senast den 2022-06-10. I ditt CV vill vi att du visar att du matchar kvalifikationerna som nämns i annonsen. Vi kommer att kalla till digitala intervjuer löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningsdatumet gått ut. Personlighetstester kommer att användas i rekryteringsprocessen.
Frågor om tjänsten
Om du har frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Peter Wråke, Utvecklingschef, peter.wrake@signalisten.se
Frågor om rekryteringsprocessen
Om du har frågor om rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta Tove Öjes, HR-konsult, på tove.ojes@signalisten.se
Annonsering och rekryteringsval
Observera att vi redan gjort vårt val av annonseringsforum och rekryteringsmetod, varför vi avböjer oss säljare inom dessa områden.
Kontaktpersoner på detta företaget
Olivia Öhrström