Uppdateringsansvarig till vårt inköpssystem

Arbetsbeskrivning

Verksamhetsbeskrivning
Electrolux is a global leader in home appliances and appliances for professional use, selling more than 40 million products to customers in 150 countries every year.The company focuses on innovations that are thoughtfully designed, based on extensive consumer insight, to meet the real needs of consumers and professionals.Electrolux products include refrigerators, dishwashers, washing machines, vacuum cleaners and cookers sold under esteemed brands such as Electrolux, AEG-Electrolux, Zanussi, Eureka and Frigidaire.In 2005, Electrolux had sales of SEK 100 billion and 57,000 employees.For more information, visit http://www.electrolux.com/press.

Electrolux söker uppdateringsansvarig till vårt inköpssystem

Inköp är en av Electrolux två globala funktioner.Inom inköp har vi 350 anställda i 26 länder världen över.Vi är ansvariga för direkta respektive indirekta inköp för hela Electrolux koncernen.Inköps huvudsakliga uppgift är att säkra kvaliteten på våra leverantörer samt att driva kostnads och effektivitets förbättringar i organisationen.Att jobba hos oss innebär snabba beslut, utmaningar och en bra chans att synas i organisationen.


Arbetsbeskrivning
Ditt huvudsakliga ansvarsområde blir att ta hand om månadsrapportering, data kvalitet och administration av vårt Price Monitoring System.

Som uppdateringsansvarig för Price Monitoring Systemet är du en nyckelperson för ett viktigt koncernverktyg som används över hela världen för att följa våra inköp av direkt material.Den månatliga uppdateringen och administrationen av detta system samt användarstöd kommer vara ditt huvudansvar.Arbetsuppgifterna består av:
- Hantera den månatliga uppdateringen av systemet och hjälpa fabrikerna under rapporteringen
- Ständigt arbeta för att underhålla och förbättra datakvaliteten
- Delta i projekt för att ytterligare förbättra systemet
- Skapa och uppdatera rapporter för analys av inköp
- Användarstöd
- Administrering av användare och uppföljning av aktiviteter i systemet
- Andra administrativa uppgifter inom ramen för våra existerande system och tjänster

Kvalifikationer
- Målmedveten, uthållig och serviceinriktad
- Analytisk och intresserad av siffror och detaljer
- Stresstålig med vilja och förmåga att arbeta mot tuffa deadlines
- Mycket god kunskap om MS Office, framförallt Excel
- Intresse att arbeta i en global miljö
- 1-2 års erfarenhet av liknande arbete eller motsvarande utbildning inom företagsekonomi eller IT
- Erfarenhet av SQL, inköp eller användarsupport är en fördel
- Goda kunskaper i Engelska, ytterligare språk är meriterande.

Utvecklingsmöjligheter
Detta är en ingångsbefattning som erbjuder goda möjligheter att få en inblick i vår globala inköpsverksamhet samt att bygga ett personligt nätverk för framtida karriär i ett stort, global företag.

Tjänsten är placerad på huvudkontoret Forum i Stockholm.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: AB Electrolux
  • 1 plats
  • Heltid
  • Publicerat: 11 september 2007
  • Ansök senast: 25 september 2007

Besöksadress

S:t Göransgatan 143
None

Postadress

None
STOCKHOLM, 10545

Liknande jobb


20 augusti 2010

Säkerhetsarkitekt

21 augusti 2010

Specialist Applikationssäkerhet

21 augusti 2010

23 augusti 2010