Uppdrag Digital Tillväxt Hjärt-Lungfonden

Arbetsbeskrivning

Uppdrag Digital Tillväxt Hjärt-Lungfonden (6 månaders konsultuppdrag via anställning hos STACC)

Hjärt-Lungfonden befinner sig likt många andra insamlingsorganisationer på en förändringsresa. Vi går från att ha fokus enbart på traditionella insamlingskanaler som telemarketing, insamlingsbrev och inkommande minnesgåvor via telefon/kundservice till att öka den digitala insamlingen.

Insamlingsresultatet är mycket positivt, såväl i de traditionella kanalerna som den begynnande ökning vi nu ser i de digitala kanalerna.

Vi har idag ett team som arbetar tvärfunktionellt med våra digitala kanaler. Men nu är det dags för nästa steg. Vi vill lyfta blicken och se över syften, format, plattformar och mätning från ett helhetsperspektiv. Detta vill vi göra genom ökad samordning, prioritering och optimering.

Därför söker vi nu en senior konsult som, under en begränsad period, tillsammans med det digitala teamet och övriga organisationen skall hjälpa oss skapa en uppsättning nycklar och verktyg för att optimera och integrera spridnings- och kanalstrategin.

På sikt ser vi att den här strategiska, men också operativa, uppgiften att samordna och driva utvecklingen av vår digitala tillväxt, ska innehas av en anställd roll. Men i ett första steg under våren behöver vi tillföra kunskap och erfarenhet för att utvärdera och definiera exakt vilken typ av kompetens vi behöver långsiktigt.

Uppdraget är inledningsvis på 80% i sex månader med stor möjlighet till förlängning, alt övergå till anställning.



Erfarenhet:

Senior med aktuell digital kunskap:

- Driva webbprojekt, digital konvertering och digital konvertering/försäljning
- Strategisk men med en operativ förmåga
- Ledarerfarenhet av tvärfunktionella team
- Förmåga och erfarenhet av att tekniskt sätta sig in i de tekniska utmaningarna med internt affärssystem, betallösningar, Mail Chimp etc.
- Konverteringserfarenhet i form av digitala mediaköp (SEM, SoMe, display, programmatic etc)
- Agil projektledarmetodik
- Van att driva team
- Hands-on - får saker att hända
- Social kompetens
- Älskar utmaningar och vill se resultat
- Kreativ med en strukturerad förmåga att dokumentera
- Gärna organisationserfarenhet, men inget krav.
- Är/kan ha varit managementkonsult, strategisk projektledare/ledare på digital byrå, e-commerce ansvarig eller liknande.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: STACC
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 14 januari 2022
  • Ansök senast: 3 juli 2022

Liknande jobb


Marknadsföring och administration

1 november 2024

19 september 2024

Market Director Buildings

Market Director Buildings

26 augusti 2024