OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du tillgänglig omgående och har erfarenhet av ekonomiarbete? Sök tjänsten redan idag!
Om uppdraget
Vår kund i Vänersborg söker två personer som ska arbeta med att granska årsredovisningar. Uppdraget börjar omgående och pågår som längst till 16 december, på heltid. Arbete sker på plats hos kund i centrala Vänersborg.
Överförmyndarnämndens huvuduppgift är tillsyn och kontroll av föräldrars, förordnade förmyndares, gode män eller förvaltares verksamhet. Tillsynen och kontrollen sker genom en årlig granskning av hur dessa har utfört sina uppdrag. Tillsyn sker också löpande under året eftersom överförmyndarnämndens samtycke krävs till vissa åtgärder. Detta gäller till exempel samtycke till kapitalplaceringar, arvskiften, köp eller försäljning av fastighet eller bostadsrätt, eller till uttag från överförmyndarspärrade konton.
Godmanskap och förvaltarskap anordnas med stöd av föräldrabalkens bestämmelser (11 kap. 4 § och 11 kap. 7 §). God man/förvaltare behövs för personer som inte själva kan bevaka sin rätt, förvalta sin egendom eller sörja för sin person. Det gäller personer som på grund av sjukdom, psykisk störning, försvagat hälsotillstånd eller liknande förhållande behöver hjälp med ekonomisk förvaltning, rättshandlingar, personlig omvårdnad etc. En person som har god man/förvaltare kallas för huvudman.
Dina arbetsuppgifter
Arbetsuppgiften kommer att bestå av att granska/handlägga årsredovisningar som upprättats för huvudman, och som redovisats av god man/förvaltare i uppdrag (avser föregående år, 2021).
Dina kvalifikationer
För att passa denna tjänst kan du ha bakgrund som exempelvis redovisningsekonom, då vana kring ekonomiuppgifter är något som krävs för att utföra uppgifterna. Ytterligare ska du ha god datorvana.
Vad vi erbjuder dig
Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.
Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.
Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare Juuli Vainio, juuli.vainio@bemannia.se.
För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 08-84 53 00.
Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet
Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.
Kontaktpersoner på detta företaget
Annahita Yassarati
Kristina Fransson
Alexandra Lindholm
Linda Solini
Malin Strandberg
Lisa Målberg
David Målsäter
Madeleine Fransson
08 – 122 00 450
Antonia Rodhe
Erika Hansson