OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du en god inblick och erfarenhet av kundreskontra och vill ta dig an en specialistroll inom området? Just nu söker vi på Jefferson Wells dig som vill ha dig an möjligheten att växa och bredda din kompetens hos Samsung. Välkommen in med din ansökan!
Start: Mars/April och pågår till Augusti 2021
Placering: Kista
Information om Samsung
Samsung arbetar efter en vision om att leverera världens bästa produkter och tjänster. De arbetar med hemelektronik, IT och Mobilkommunikation samt andra enhetslösningar. Med många framgångar inom elektronikverksamheten har de erkänts globalt som en teknologisk branschledare och rankas nu som ett globalt varumärke bland topp 10.
Om uppdraget
I rollen kommer du få möjlighet att arbeta i ett internationellt bolag som alltid ligger i framkant i tech branschen och som AR Specialist säkerställer du en god status för kundreskontran och minimerar kreditförluster i nära samarbete med Samsungs Shared Service Center (SSC). Vidare har du som AR Specialist en betydande inverkan på möjligheten att samla kundfakturering och uppnå lönsam försäljning för alla företag. Arbetsrollen har ett direkt bidrag till framgången för Samsungs SSC att samla in kundfakturor, uppnå maximal betalning och minimera direkta förluster. Det kräver hög nivå av kommunikationsförmåga till kunder och interna intressenter.
I din arbetsbeskrivning ingår det att:
* Hantera olika faktureringar av olika icke-handelsartiklar (ränta, facilitetshyra etc.)
* Stötta upp internt med månadsbokslut
* Assistera SSC med kundreskontran för vissa specifika kunder
* Stötta SSC vid hantering av inkommande betalningar (bankavstämningar).
* Stötta SSC kopplat till inkassoärenden av kundfakturor
* Lösa eskaleringsärenden från SSC
* Vara internt stöd till Samsung-organisationen (försäljning/logistik/serviceavdelning/KAM)
* Ge specialiststöd till SSC (dagliga problem + eskaleringsfall)
Vem är det vi söker?
Vi söker dig som har akademisk utbildning inom ekonomi, eller minst 3 års motsvarande arbetslivserfarenhet. Har obehindrade kunskaper i svenska och engelska, såväl tal som skrift då det används i den dagliga kommunikationen. Du förstår vikten och grundprinciperna i redovisning.
Vidare har du goda kunskaper i affärssystem, gärna SAP, erfarenhet av inkassoärenden, goda kunskaper i Microsoft Office, speciellt kunskaper i Excel. Har du kunskaper i andra nordiska språk anses det meriterande.
Som person ser vi att du är strukturerad och trivs att arbeta i sammarbete med andra samtidigt som du kan jobba självständigt. I och med att det är en sammarbetande roll krävs det att du är kommunikativ.
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
Om Jefferson Wells
Jefferson Wells är specialister på kompetensförsörjning av chefer och specialister inom ekonomi, HR, executive, inköp, logistik, marknad, försäljning och ingenjörsområdet. Genom att vi har några av Sveriges mest attraktiva verksamheter och varumärken som kunder har vi stora möjligheter att erbjuda utvecklande uppdrag över tid. Våra konsultchefer har gedigen kunskap inom just ditt område, som konsult hos oss är din karriär och utveckling alltid i fokus. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om kandidatens potential, får vi såväl talanger som verksamheter att växa och utvecklas.
Ansökan
Varmt välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV, urval sker löpande.
Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du frågor om uppdraget eller om rollen som konsult, är du välkommen att maila ansvariga Konsultchefer på: Magnus.Ronnholm@jeffersonwells.se , Cecilia.nisser@jeffersonwells.se eller Jeanette.vanderhagen@jeffersonwells.se