Uppdrag som Ekonomiassistent till försäkringsbolag i Stockholm!

Uppdrag som Ekonomiassistent till försäkringsbolag i Stockholm!

Arbetsbeskrivning

Vi söker en Ekonomiassistent för ett uppdrag med start omgående till och med 31 januari 2025. Har du 1-3 års erfarenhet av liknande roller kan det vara dig vi söker! Ansök redan idag då vi tillämpar löpande urval.

OM TJÄNSTEN
I rollen som Ekonomiassistent kommer du som en del i Reskontra teamet ansvara för leverantörsreskontra, kundreskontra och betalningar försäkringsbolaget - koncernens bolag. Det är ett tjugotal bolag, varav sex av dem är utländska filialer.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Arbeta med både kund och leverantörsreskontra
* Stötta medarbetarna i ditt team samt andra kontaktytor interns och externt


VI SÖKER DIG SOM
- Vi söker dig som har en utbildning inom ekonomi med goda redovisningskunskaper.
- Du har erfarenhet av ekonomiarbetet med en god förståelse för de ekonomiska flödena på en ekonomiavdelning.
- Vi ser att du har god erfarenhet av att arbeta med både kund och leverantörsreskontra, från ax till limpa.
- Du har mycket god kommunikativ förmåga och kan uttrycka dig väl på svenska och engelska.
- För att lyckas i den här rollen behöver du ha ett strukturerat arbetssätt och ett noggrant öga för detaljer.
- Det är viktigt att du kan prioritera och fokusera på den arbetsuppgift som är viktigast i stunden.
- Du behöver ha ett eget driv, tycka om att ta eget ansvar och att kunna stötta dina kollegor.
- På jobbet bidrar du med positiv energi och god samarbetsförmåga. Rollen har breda kontaktytor, vi supportar både internt och externt så du behöver vara lösningsorienterad med en hög känsla för service

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Stresstolerant
- Målmedveten

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 9 oktober 2024
  • Ansök senast: 9 november 2024

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


15 november 2024

Junior Accountant - Student

Junior Accountant - Student

15 november 2024

15 november 2024