OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Just nu söker vi på Jefferson Wells tillsammans med Karolinska Universitetssjukhuset en Financial controller till staben Ekonomi och Inköp. Stabens uppdrag är att tillse att sjukhusets ekonomiska resultat redovisas på ett korrekt sätt både externt och internt. Vill du bli en del av detta arbete? Varmt välkommen med din ansökan!
Start: Omgående
Placering: karolinska har verksamhet både i Huddinge och Solna
Uppdrag: detta avser ett konsultuppdrag under en rekryteringsprocess hos Karolinska. Uppdraget beräknas pågå i ca 4 månader, chans till överrekrytering finns.
Om tjänsten
I rollen som Financial controller på Karolinska kommer du att arbeta självständigt och bidra till att skapa värde för verksamheten genom att säkerställa bra processer för att budgetera/planera, analysera samt följa upp produktion, intäkter och kostnader inom respektive område. Du fungerar som ett kvalificerat bollplank till verksamheten i samtliga ekonomifrågor. Du kommer att ingå i Stab Ekonomi och Inköp och rapporterar till Enhetschef Financial Control.
I din arbetsbeskrivning ingår:
* Att fungera som stöd och bollplank till chefer inom samtliga berörda ekonomiprocesser i den vårdnära verksamheten
* Bidra till effektiva och kvalitetssäkrade ekonomiprocesser
* Delta i bokslutsarbete och avstämningar
* Ekonomisk rapportering till chefer och ledning inom respektive Tema/Funktion
* Göra pedagogiska och analytiska presentationer
* Ekonomiska ad hoc analyser, kalkyler mm
* Utredningar av intäkts- och kostnadsrelaterade frågor i samarbete med verksamheten
* Bidra till att förbättra och kvalitetssäkra berörda processer
Vem är det vi söker?
Vi söker dig med ekonomisk utbildning på högskolenivå och minst 3 års erfarenhet av i roll som controller. Du har erfarenhet av att ta fram analysmaterial och att arbeta med stora datamängder. Du har även goda kunskaper inom redovisning.
I och med att uppdraget är placerat på Karolinska är det en merit om du har erfarenhet av hälso- och sjukvårdssektorn sedan tidigare. Meriterande är också att du har erfarenhet av att kommunicera och hålla presentationer för icke-ekonomer. Vidare så har du god kunskap i Officepaketet, framför allt Excel, du har arbetat i BI-verktyg och behärskar svenska och engelska i tal och skrift.
Personliga egenskaper
För att du ska trivas i tjänsten tror vi att du är en ansvarstagande, självgående och driven person som trivs i en miljö med höga krav och tidvis högt tempo. Det är viktigt att du har lätt för att samarbeta och har god kommunikativ förmåga vilket gör att du på ett professionellt sätt kan förmedla information. I ditt arbete är du strukturerad, noggrann och analytisk och har förståelse för detaljerna, men du har även en förmåga att se samband ur ett större perspektiv. Du är ansvarstagande både för det egna ansvarsområdet men bidrar även till helheten. Du är duktig på att prioritera och har lätt att fatta beslut.
Om Jefferson Wells
Jefferson Wells är ett konsult- och rekryteringsbolag specialiserat kompetensförsörjning av chefer och specialister. Jefferson Wells unika expertis och branscherfarenhet gör att vi kan få verksamheter att växa och erbjuda en långsiktig karriärutveckling för våra kandidater. Jefferson Wells finns på ett 50-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över och är en del av ManpowerGroup. Med vårt omfattande nätverk kan vi erbjuda mängder av spännande lediga jobb. Vi matchar dina färdigheter och karriärmål med några av Sveriges mest attraktiva verksamheter och varumärken, så att du kan uppnå dina karriärmål.
Ansökan
Varmt välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV, urval sker löpande.
Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du frågor om uppdraget eller om rollen som konsult, är du välkommen att maila ansvarig Talent Acquisition Specialist Anna Bjellheim på anna.bjellheim@jeffersonwells.se