Uppdragsansvarig

Arbetsbeskrivning

Uppdragsansvarig

1 plats.

Tjänsten är en tillsvidaretjänst som inleds med 6 månaders provanställning. Tjänsten tillträdes med fördel under januari månad. Sista ansökningsdag är 2013-12-15, men rekryteringsprocessen sker löpande även innan dess.

Sydassistans AB har sedan starten 1994 anordnat personlig assistans åt funktionshindrade i södra Sverige. I dagsläget sysselsätter vi ungefär 300 personliga assistenter.
Vår vision är att vi ska skapa möjligheter åt individer i en svag samhällsgrupp att kunna leva ett liv som andra trots sina funktionsnedsättningar.
Vi ska med glädje, kunskap och engagemang fungera som mänskliga hjälpmedel i både vardag och fest!
Vi brinner för vår uppgift eftersom vi tror på människors lika värde och rättighet att delta i samhällslivet.

Då en av våra uppdragsansvariga nu lämnar sin anställning söker vi hans ersättare. Vi ser gärna sökande som är män för en jämnare fördelning av kvinnor och män i organisationen.

Som en av våra uppdragsansvariga ansvarar du för att ett antal av våra uppdragsgivare på bästa möjliga sätt får den personliga assistans de har rätt till. Du representerar Sydassistans som assistansanordnare och arbetsgivare genom att ha en aktiv och preventivt arbetande roll i de assistansuppdrag du ansvarar för. Dina prestationer kommer att vara ett av våra viktigaste marknadsföringsmedel. Vi erbjuder ett varierande arbete som bl. a. innehåller arbetsledning, rekrytering, uppföljning och utveckling av personliga assistenter, fortlöpande kontakter med uppdragsgivare och olika myndighetskontakter.
Telefonberedskap utanför kontorstid förekommer ca var 7:e vecka. Kvällsmöten med uppdragsgivare och assistentgrupper förekommer, liksom ditt deltagande i olika arrangemang utanför kontorstid där du representerar Sydassistans. Enstaka resor i tjänsten med övernattning kan förekomma.

Du bör ha en högskoleutbildning med social eller beteendevetenskaplig inriktning. Vi vill också att du har praktisk erfarenhet från liknande uppgifter, gärna inom handikapp- eller omsorgsområdet. Erfarenhet av att arbeta med arbetsrättsliga frågor är i högsta grad meriterande eftersom vi ställer höga krav på ett korrekt arbete kring både våra uppdragsgivares och våra personliga assistenters relation med Sydassistans.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper, du behöver vara serviceinriktad, lyhörd och organiserad. Du måste också vara genuint intresserad av att arbeta inom ett område där det ofta inte finns färdiga lösningar på situationer som kan uppkomma.

För att betraktas som fullständig ska din ansökan innehålla CV, personligt brev, löneanspråk samt uppgift om när du kan tillträda tjänsten.

Kontaktpersoner på detta företaget

Uppdragschef Angela Bejmo
040-160500
VD Anders Persson
040-160500

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Sydassistans AB LIMHAMN
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Lön enligt överenskommelse, ange löneanspråk i din ansökan
  • Publicerat: 29 november 2013

Besöksadress

Limhamnsvägen 128
None

Postadress

Limhamnsvägen 128
LIMHAMN, 21612

Liknande jobb


Lönespecialist

Lönespecialist

23 december 2024

23 december 2024

Redovisningsekonom/Löneadministratör

Redovisningsekonom/Löneadministratör

20 december 2024