OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Konsensus Personlig assistans levererar personlig assistans och står för ett personligt, nära och kontinuerligt samarbete, där vi tillsammans med uppdragsgivare, assistenter och uppdragsgivarens val av andra personer som hen har förtroende för, bygger upp en struktur för att assistansen ska bli en möjlighet i livet. Med stor kunskap och mycket engagemang arbetar vi med respekt för uppdragsgivarens integritet och självbestämmande.
Vi ska verka för goda relationer med och mellan uppdragsgivare, medarbetare samt andra berörda inom assistansuppdragen, i enlighet med företagets värdegrund och policy för bemötande. Våra tre värdeord som genomsyrar hela verksamheten är Kunskap, Engagemang och Respekt.
Arbetsuppgifter
Som uppdragsansvarig på Konsensus Personlig Assistans leder och ansvarar du för planering och utförande av våra assistansuppdrag.
· Planering, utformning, uppföljning samt dokumentation av assistansuppdrag.
· Personaladministration, rekrytering, samt bemanning/schemaläggning.
· Planera och leda arbetsplatsträffar och medarbetarsamtal.
· Ansvara för löpande kommunikation med uppdragsgivare, anställda och andra berörda i uppdraget.
Din profil
För att lyckas i rollen som uppdragsansvarig är det av stor betydelse att du är lyhörd och har ett genuint intresse för människor. Du har fingertoppskänsla i ditt bemötande. Du är lugn, ödmjuk, trygg och inkännande. Det är viktigt att du som söker är administrativt lagd och välstrukturerad i ditt arbete. Planerings- och organisationsförmåga är viktigt såväl som tydlighet i din kommunikation. En hög arbetsmoral och vilja att samarbeta är en förutsättning i rollen. Ibland är det tvära kast som kan kräva omprioritering av arbetsuppgifterna.
Du agerar utifrån Konsensus värdegrund när det kommer till det dagliga arbetet. Det är viktigt att ha med sig dessa i alla moment. Du kommer i ett litet och sammansvetsat team. Tillsammans arbetar vi lösningsfokuserat och vårt mål är att ständigt hålla en hög kvalitet på assistansen för våra uppdragsgivare och samtidigt bibehålla goda arbetsförhållanden för våra anställda
Att du kan formulera dig väl i tal och skrift är en förutsättning för att klara uppdraget. Du tycker om att ha många olika kontaktytor och kan möta människor på ett sätt som karaktäriseras av förståelse, nyfikenhet och empati.
Erfarenhet inom personlig assistans ser vi som en fördel, men inget krav. Dock bör du ha en hög servicekänsla där kunden i fokus är en självklarhet för dig samt en förmåga att behålla lugnet även under ansträngande förhållanden, Särskilt meriterande är erfarenhet av arbetsledning inom personlig assistans eller likvärdigt. Har du erfarenhet av människor med olika funktionsvariationer är det plus, men det viktigaste är att det finns ett genuint engagemang och människointresse i botten
B-körkort och tillgång till egen bil är ett krav.
Tjänsten är inledningsvis deltid tillsvidare med 6 månaders provanställning. 30 timmar per vecka (75%) Tillträde enligt överenskommelse dock gärna 1 november.
Flytande svenska i tal och skrift är ett krav.
Lön enligt överenskommelse. Ange löneanspråk i din ansökan.
Arbetsplatsen är huvudsakligen på vårt kontor i Munkebäck, men resor ut till våra uppdragsgivare förekommer regelbundet.
Om detta känns som ett uppdrag för dig, tveka inte att skicka in din ansökan snarast.
Vi ser fram emot din ansökan!